خبرگزاری کار ایران

رونمایی از صندوق متشرعان مقید در بازار سرمایه

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۳۱۹

امروز از صندوق سپاس، صندوق قابل معامله با درآمد ثابت برای عموم سرمایه‌گذاران به ویژه متشرعان مقید رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمودرضا خواجه‌نصیر، مدیرعامل تامین سرمایه آمار در نشست خبری رونمایی از صندوق سپاس اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی این صندوق دسترسی به ثروت اسلامی برای تمام سرمایه‌گذاران است.

وی تاکید کرد: ماهیت این صدوق این است که نگاه اسلامی داشته باشیم. قطعاً در میزان سوددهی این صندوق قطعیت وجود ندارد و نمی‌خواهیم بگوییم که سوددهی را تضمین می‌کنیم اما با مدیریت ریسک‌ها پیش‌بینی می‌کنیم سود 15 تا 20 درصدی داشته باشیم.

خواجه‌ نصیر افزود: صندوق سپاس صندوق قابل معامله در بورس تهران است که پیش‌بینی می‌کنیم به راحتی سود تا سقف 20 درصد داشته باشد.

مدیرعامل تامین سرمایه آرمان تاکید کرد: تلاش می‌شود در صندوق سرمایه‌گذاری سپاس فعالیت‌ها به سمت اغنا کردن سرمایه‌گذاران بابت شرعی بودن معاملات پیش رود و این صندوق برای مسلمانان سختگیرتر و کسانی که اعتقادات سختگیرانه‌تری نسبت به سوددهی معاملات دارند طراحی شده است.

خواجه‌نصیر ادامه داد: این صندوق برای عموم متشرعان مقید است که عمده سرمایه‌گذاری‌های آنها توسط اوراق بهادار با درآمد ثابت از جمله انواع صکوک، صکوک اجاره، اوراق مشارکت متمرکز شده است.

وی تاکید کرد: سود ثابت براساس قرارداد اجاره از نظر فقهی و شرعی هیچ اشکالی ندارد.

وی با اشاره با اشاره به بازگرداندن اعتماد مردم به بازار سرمایه اظهار داشت: کشور ما نیاز دارد تا از طریق خرید و فروش معاملات سهام و اداره محصولات مدیریت شده به مردم در این بازار کمک کنند و ما هم در راستای جلب اعتماد مردم اقدام به ارائه محصولات جدید در بازار سرمایه کرده‌ایم.

مدیرعامل تامین سرمایه آرمان ادامه داد: سوددهی این صندوق ماهانه خواهد بود و توزیع آن در حساب‌های سپرده‌گذاری انجام می‌شود. همچنین متقاضیان خرید از این صندوق می‌توانند در 10 دقیقه پایانی فرصت خرید و فروش سهام، 2 ریال کمتر از قیمت بازار سهام این صندوق را خریداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز