خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی:

مردم به دلیل کاهش قدرت خرید فقط مواد غذایی ضروری را تهیه می‌کنند/ بسیاری از اعضای صنف ما تغییر شغل دادند

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۲۶۹

محمد آقا طاهر گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید، بسیاری از مردم سعی می‌کنند فقط مواد غذایی ضروری را تهیه کنند و در هنگام خرید تنقلات و دیگر خوراکی‌ها محتاطانه عمل می‌کنند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت کسب و کار اعضای این اتحادیه گفت: رکود حاکم بر اقتصاد کشور حتی در صنف ما که فروشنده مواد اولیه برای یک زندگی هستیم تاثیر گذاشته به طوری که در 2 سال گذشته 300 نفر از اعضای ما یا کسب و کار خود را تغییر داده یا به طور کلی تعطیل کرده‌اند.

محمد آقا طاهر ادامه داد: با توجه به کاهش قدرت خرید، بسیاری از مردم سعی می‌کنند فقط مواد غذایی ضروری را تهیه کنند و در هنگام خرید تنقلات و دیگر خوراکی‌ها محتاطانه عمل می‌کنند.

وی افزود: موضوع دیگر مالیات ارزش افزوده است. قرار بود در نهایت مصرف کننده این مالیات را بپردازد در حالی که الان ما داریم این مالیات را می پردازیم. به همین دلیل بسیاری از اعضای ما به صورت صوری تغییر شغل داده اند و جواز خرده فروشی گرفتند تا از این مالیات معاف شوند.

رئیس اتحادیه بنکداران ادامه داد: مشکل دیگر ما حضور بیش از اندازه فعالان همسو با این حوزه است. در ماده 86 آین نامه اصناف ذکر شده که حداقل متراژ برای بنکداران مواد غذایی باید 400 متر باشد اما الان واحدهای 50 متری تحت عنوان دیگر اتحادیه‌ها فعالیت می‌کنند.

آقا طاهر در خصوص میزان شکایات به این اتحادیه گفت: در اتحادیه 5 کمیسیون داریم که 3 کمیسیون در خصوص شکایت‌ها فعال هستند. کمیسیون بازرسی، کمیسیون فنی و نرخ گزاری و کمیسیون حل اختلاف به این منظور تشکیل شده است.

وی ادامه داد: معمولا 2 یا 3 شکایات در ماه به اتحادیه ارجاع می‌شود و کمیسیون‌ها در نهایت 15 روز فرصت دارند تا به آنها رسیدگی کنند. البته تمام تلاش ما این است که توافق بین طرفین در اتحادیه حاصل شود. در غیر این صورت پرونده به مراجع قضائی فرستاده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز