خبرگزاری کار ایران

دومین اجلاس مدیران عامل پست کشورهای عضو اتحادیه پستی جهانی به کارخود پایان داد

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۲۱۲

دومین اجلاس مدیران عامل پست کشورهای عضو اتحادیه پستی جهانی پس از دو روز به میزبانی روسیه و با حضور کشورهای عضو به کارخود پایان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط  عمومی و اطلاع رسانی  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دراین اجلاس دکتر مهری معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران، شرکت  کرد

این اجلاس با سخنرانی آرکادی دورکویچ معاون نخست وزیر روسیه آغاز به کار کرد.

وی اظهار داشت: اقتصاد جهانی به لحاظ رشد فناوری به‌ ویژه در زمینه اطلاعات و ارتباطات تحول اساسی داشته و صنعت پست هم از این قاعده مستثنی نبوده است. رشد چشمگیر تجارت الکترونیک فرصت مغتنمی را برای ادارات پست به وجود آورده تا با ارائه خدمات نوین و جلب اعتماد و اطمینان مشتریان، کاهش ترافیک ناشی از ظهور فناوری اطلاعات در بخش پست‌نامه را جبران کنند. اقتصاد سنتی تبدیل به اقتصاد دیجیتال شده و در تمامی ابعاد زندگی افراد نفوذ پیدا کرده است.

وی افزود: دولت‌ها باید زمینه رشد کسب و کارهای نوین و نیز دسترسی آحاد جامعه به خدمات را فراهم  کنند. میلیون ها نفر در سراسر جهان از خدمات پستی بهره‌مند هستند و ادارات پست می‌توانند با توجه به گستردگی شبکه‌های ارتباطی خود، دولت‌ها را برای رسیدن به این مهم یاری کنند. این امر مستلزم اتخاذ یک رویکرد دیجیتالی توسط ادارات پست است.

معاون نخست وزیر روسیه ادامه داد: بخش پستی باید با افزایش سطح کیفیت خدمات رضایت مشتریان خود را جلب  کند .در بسیاری از کشورها زندگی بدون پست میسر نیست. برای فراگیر شدن این باور، تلاش فراوانی باید از جانب جامعه پستی صورت پذیرد.

پس از معاون نخست وزیر روسیه، بشار حسین دبیرکل اتحادیه پستی جهانی طی سخنانی گفت: از پست روسیه بابت میزبانی این نشست مهم تشکر می کنم. اولین اجلاس سال گذشته در فرانسه برگزار شد که در طی آن موضوعات مختلفی در صنعت پست توسط بالاترین مقامات پستی کشورها مطرح گردید.

 وی سپس گفت: اتحادیه پستی جهانی در حال حاضر مشغول تدوین نقشه راه 2020 کنگره آتی است که جمع‌بندی مباحث این نشست نقش به‌سزایی در هدایت صحیح اتحادیه پستی جهانی در تنظیم سند مذکور دارد. بدین ترتیب بخش پستی می‌تواند با شناخت کافی از نیازهای بازار و با درنظر گرفتن شرایط مناطق مختلف حضور خود در بازار خدمات به نفع مشتریان را تقویت کند.

 بشار حسین با اشاره به این موضوع که هدف از این اجلاس گردهم‌آوردن عالی‌ترین مقامات پستی دنیاست، افزود: از طریق مقامات عالی پست کشورها، افراد می توانند در یک محیط صمیمی تجربیات و دست‌آوردهای خود را به اشتراک گذارند.

 رشید اسماعیل اف، معاون وزیر ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه به عنوان دیگر سخنران این مراسم اظهار داشت: توسعه فناوری‌های جدید فرصت‌های نوینی را نیز بوجود آورده است. اینترنت به اغلب خانه‌ها نفوذ پیدا کرده و زمینه تولد خدمات نوین کاملا مهیا شده است.

 نیکولای پودگزاف مدیرعامل پست روسیه نیز در سخنانی ضمن تشکر از شرکت کنندگان اعلام کرد: پست روسیه به مدد تحولات اخیر در بخش ارتباطات پاسخ‌های مناسبی برای چالش‌های خود ارائه کرده و فناوری‌های نوین را در توسعه سرویس‌ها به کار بسته است.

 به گفته این مقام روسی، ادارات پست نقش به‌سزایی در اقتصاد جهانی داشته و می‌توانند با اتخاذ رویکردهای صحیح به سودآوری برسند.

 وی افزود: پست روسیه با داشتن 42 هزار دفتر پستی در سراسر کشور، مسئولیت‌های اجتماعی خود را به‌ویژه در مناطق محروم به انجام می‌رساند. قشر جوان مخاطب اصلی فناوری‌های نوین هستند و باید تلاش کرد با درنظرگرفتن نیازهای آنها سرویس‌های جدیدی ارائه کنیم.

 موضوعات مورد بحث در این اجلاس

 مدیران عامل حاضر در اجلاس طی دو روز نشست کاری فشرده در خصوص موضوعاتی مانند غلبه بر پویایی جهانی با این سوال که آیا ادارات پست نقش خود را به خوبی درک کرده اند، تغییر از ماهیت صرفاً فیزیکی به ارائه خدمات مجازی با درک صحیح نیاز مشتریان، ارائه خدمات همگانی و حفظ سودآوری، ادامه حیات در بازار پستی و یا شکوفایی با طرح این موضوع که آیا ادارات پست نیازها را برآورده می‏سازند، از درخواست به نیاز با توجه به پل زدن بین انتظارات و عملکرد فعلی و مدل های کسب و کاری موفق برای پست مدرن، بحث و تبادل نظر کردند.

 دیدار معاون وزیر با مدیران عامل پست کشورهای روسیه و اسلونی

 دکتر مهری معاون وزیر و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، در حاشیه این نشست، ملاقات‌هایی با مدیران عامل پست کشورهای روسیه و اسلونی داشت. در این ملاقات‌ها پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری‌های پستی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد متن نهایی در آینده نزدیک به‌طور جداگانه با کشورهای مذکور به امضاء برسد.

 در ملاقات با مدیرعامل پست ترکیه مفاد تفاهم‌نامه امضاء‌شده در کنگره استانبول، به تفصیل به بحث گذاشته شد. هیئت‌های کارشناسی دو طرف از طریق تله‌کنفرانس مذاکرات خوبی داشته و روند اجرایی‌شدن مفاد تفاهم‌نامه در حال پیگیری است. آقای کنان بزگئیک ابراز امیدواری کرد:  در آینده نزدیک طی سفر به ج.ا. ایران از شرکت ملی پست نیز بازدیدی داشته باشد.

 مدیرعامل پست فرانسه در ملاقات با هیئت ایرانی، اقدامات و رویکردهای نوین پست آن کشور را تشریح و اظهار تمایل نمود تا تجربیات خود در این زمینه‌ها را از طریق برگزاری نشست‌های تخصصی در ایران ارائه نماید. بر همین اساس مقرر شد موضوعات مورد نظر در آینده نزدیک پیگیری شود.

 روسای پست کشورهای ارمنستان، پاکستان و هند نیز در ملاقات‌های جداگانه بر توسعه همکاری‌های پستی با ایران تاکیدکردند.

 هیئت ایرانی شرکت‌کننده در اجلاس ضمن اشاره به اهمیت برآورده کردن نیازهای مشتریان اظهار داشت: قبل از هر چیز باید درک صحیحی از نیازهای مشتریان داشته باشیم. امروزه مشتریان پست به دو دسته فرستنده و گیرنده تقسیم می شوند. کسب و کارهای فعال در حوزه تجارت الکترونیک از عمده ترین مشتریان پستی به حساب می آیند. آنها علاوه بر خدمات قبول و توزیع نیاز به خدمات ارزش افزوده و لجستیک دارند. خدماتی از قبیل انبارداری، بسته بندی، مدیریت فروش، مدیریت وجوه و غیره از جمله این موارد هستند که باید به آنها توجه ویژه ای شود.

بعد از پایان اجلاس دکتر مهری از یکی از مراکز تجزیه مکانیزه و سایر بخش‌های پست روسیه بازدید کرده و از نزدیک در جریان تحولات صورت گرفته در پست آن کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز