خبرگزاری کار ایران

در هشتمین کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام سال ۲۰۱۷؛

رئیس مجمع کارآفرینان کشور به عنوان نخبه اقتصادی جهان اسلام معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۴۱۴

برای پنجمین سال پیاپی، یک ایرانی در بین نخبگان اقتصادی جهان اسلام که هرساله در کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام در مالزی انتخاب و معرفی می‌شوند، قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، آیین گشایش رسمی هشتمین کنفرانس و نمایشگاه تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام امروز(سه شنبه) در مرکز تجارت جهانی پوترای شهر کوالالامپور با حضور 'مرضیه افخم' سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی برگزار شد و در این آیین 8 نخبه اقتصادی جهان اسلام معرفی شدند.

امسال  نیز از ایران، محمدرضا دیانی، رئیس مجمع کارآفرینان ایران و مدیرعامل گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب به‌عنوان نخبه اقتصادی جهان اسلام در مالزی معرفی شد و لوح تقدیر و تندیس خود را از مقامات برگزارکننده دریافت کرد.

دیانی پس از دریافت این جایزه با تبیین دکترین اقتصاد مقاومتی و توجه به توانمندی ها و سرمایه های انسانی داخلی در هر کشور، به قدرت همبستگی جهان اسلام در پیشبرد اقتصاد جهانی اشاره و بر لزوم همکاری های بین کارآفرینان اقتصادی کشورهای حاضر در کنفرانس و سایر کشورهای اسلامی تاکید کرد.

این نخبه اقتصادی جهان اسلام، دیروز هم در نشست افتتاحیه این کنفرانس به عنوان سخنران، با تاکید بر اقتصاد اسلامی گفت: مردم، در کنارِ اقتصاد؛ فرهنگ، معنویت و اخلاق هم میخواهند و  با اشاره به این نکته که اخلاقِ مشترک انسانی، میتواند زمینه سازِ حرکتِ پر شورِ مشترک جوامع بشری شود و نظم، امنیت و آرامش را ارتقاء بخشد؛ بر لزوم توجه به فرهنگ های سازنده نظیر کارآفرینی تاکید داشت.

علاوه بر 'محمدرضا دیانی' از ایران، 'حاجی برکت علی بن ابوبکر' از مالزی، 'محمد یونس' از بنگلادش، 'کمال نصرالدین مصطفی' از مالزی، 'سید صالح الکیومی' از عمان، 'نیتین گوئنگا' از مالزی، 'غزالی داتو محمد یوسف' از مالزی و 'اسماعیل موسی منک' از زیمباوه نخبگان و شخصیت های اقتصادی تاثیرگذار جهان اسلام بودند که معرفی شدند.

هشتمین کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام فعالیت خود را از روز گذشته با حضور هیاتی از جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.

دیانی پنجمین فعال اقتصادی ایران است که توانسته جایزه نخبگان اقتصادی جهان اسلام سازمان همکاری اسلامی را دریافت کند.در چهار سال گذشته همواره یک ایرانی در بین 10 چهره تاثیرگذار اقتصادی جهان اسلام معرفی شده اند. 

براین اساس اسدالله عسگراولادی در سال 2013 ، یونس ژائله سعدآباد، موسس و مدیر عامل شرکت شیرین عسل در سال 2014، غلامعلی سلیمانی، موسس و مدیرعامل شرکت غذایی سالیکو در سال 2015 و مهدی میریوسفی مدیرعامل ویژه اقتصادی پارس در سال 2016 از ایران جوایز نخبگان اقتصادی جهان اسلام را دریافت کرده اند. 

در این کنفرانس که از 8 سال گذشته با همکاری مالی و سازمان همکاری اسلامی در کوالالامپور برگزار می شود؛ هر ساله تعداد زیادی از نخبگان و فعالان عرصه های مختلف اقتصادی از کشورهای جهان اسلام گردهم می‌آیند و در مورد مدل ‌های موفق اقتصادی و راهکارهای افزایش سرمایه‌گذاری بحث و رایزنی می کنند. 

در حاشیه این کنفرانس، نمایشگاهی با 400 غرفه برپا شده است که حدود دو هزار نفر از کشورهای مختلف شرکت دارند. کشاورزی، بانکداری و امور مالی، ساخت و ساز، برق و الکترونیک، انرژی و آب و برق، غذا و نوشیدنی، بهداشت و درمان و داروسازی، تحصیلات عالی، خودرو و هواپیما، مراقبت از زیبایی و آرایشی، مد و پوشاک، املاک و سرمایه گذاری، فناوری اطلاعات و هتل و مسافرت زمینه هایی است که غرفه های مختلف این نمایشگاه را تشکیل می دهند. 

این کنفرانس و نمایشگاه تا روز 21 سپتامبر (پنجشنبه هفته جاری) به کار خود ادامه می دهد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز