خبرگزاری کار ایران

کاهش 70 درصدی بارش و رواناب در شرق مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۰۲۳

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای مازندران گفت: در سال آبی 96-95 در غرب استان مازندران حدود 37 درصد و در شرق استان حدود 70 درصد با کاهش بارندگی و رواناب در فصل زراعی مواجه بودیم.

به گزارش ایلنا، "امیر هوشنگ پاشا زانوسی" معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای مازندران گفت: در سال آبی 96-95 در غرب استان مازندران حدود 37 درصد و در شرق استان حدود 70 درصد با کاهش بارندگی و رواناب در فصل زراعی مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه طی یک دهه گذشته این خشکسالی بی سابقه بود گفت: به‌رغم کمبود بارش و رواناب، با تلاشی که صورت گرفت اراضی کشاورزی کمترین آسیب را دیده و شهرها و روستاهای استان نیز از تنش آبی در سال جاری عبور کردند.

معاون بهره برداری آب منطقه ای مازندران امر نوبت بندی در شبکه‌های سنتی را کار بسیار دشوار اعلام کرد و گفت: برای توزیع و انتقال آب در برخی از مناطق مجبور بودیم آب را از مبدأ تا مقصد که حدود 90 کیلومتر بوده است انتقال دهیم.

پاشا افزود: در سال جاری بیشترین تنش آبی را در بخش آب سطحی در حوزه دشت تجن و در بخش آب زیرزمینی در منطقه بهشهر و گلوگاه شاهد بودیم که امیدواریم با ریزش رحمت الهی کمبودهای موجود برای فصل زراعی آتی مرتفع گردد.

عضو هیئت مدیره آب منطقه ای مازندران، هماهنگی و همدلی دستگاه‌های ذیربط استان و همراهی و اعتماد مردم به خادمین خود در بخش آب را مهم‌ترین عامل موفقیت و سرمایه شرکت در امر مدیریت منابع آب در سال جاری برشمرد و اظهار امیدواری کرد این سرمایه حفظ و تداوم یافته و مدیریت تقاضا به موازات مدیریت عرضه در استان به نحو مطلوب صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز