خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل جدید شرکت عمران شهرهای جدید:

شش اولویت در شرکت عمران شهرهای جدید/ نقطه بحرانی، شهرهای جدید مسکن مهر است

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۸۹۶

معاون جدید وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شش اولویت و مفهوم جدید در شرکت عمران شهرهای جدید گفت: نقطه بحرانی شهرهای جدید مسکن مهر است و حل این پروژه نیاز به بازه زمانی بیش از یک سال دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل جدید شرکت عمران شهرهای جدید در مراسم معارفه خود با تشکر از وزیر راه و شهرسازی برای اعتماد به وی اظهار داشت: ‌امیدوارم بتوانیم با عملکرد خود پاسخ مناسبی به اعتماد آقای آخوندی بدهیم.

وی همچنین با تقدیر از عملکرد محسن نریمان برای چهار سال گذشته ادامه داد: امیدوارم در مسئولیت جدید منشا خیر برای دولت ، وزارت راه و شهرسازی و مردم باشد.

طاهرخانی با بیان اینکه شروع ایجاد شهرهای جدید در ایران بوروکراتیک بوده گفت: در حال حاضر 16 شهر جدید در سطح کشور وجود دارد که جمعیت آ‌ن به 770 هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه توفیق 35 درصدی در افزایش جمعیت شهرهای جدید داشتیم، اظهار داشت: با توجه به این رشد جمعیت پذیری نه می‌توان نسبت به ادامه روند ناامید بود و نه می‌توان گفت عملکرد بدی داشتیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هفت شهر از شهرهای جدید به جمعیت 100 هزار نفری رسیده‌اند اظهار داشت: وقتی جمعیت شهرها به این رقم می‌ر سد می‌توان نسبت به صرفه‌های حاصل از مقیاس این جمعیت‌ها امیدوار بود و از لحاظ استراتژیک رسیدن به این رقم امیدوارکننده است.

طاهرخانی با بیان اینکه این هفت شهر جزو شهرهای میانی محسوب می‌شوند و دیگر شهر جدید محسوب نمی‌شوند ادامه داد: نرخ رشد جمعیت در شهرهای جدید سرعت گرفته و به نزدیک هشت برابر رسیده است.

طاهرخانی افزود: در حال حاضر در شرکت عمران شهرهای جدید با دو موضوع مواجه هستیم که یکی ارتقای کیفیت زندگی در شهرهای موجود و دیگری پیگیری سیاست‌های نسل نوی شهرهای جدید ا ست قطعا به دنبال شهرهایی خواهیم بود که زمینه‌ساز رشد باشند به همین دلیل جنوب کشور در اولویت جانمایی‌ها قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه با شش مفهوم کلیدی در حوزه شهرهای جدید مواجه هستیم اظهار داشت: اولین موضوع خلاقیت و نوآوری در این شهرها است و به دنبال نوآوری در تامین مالی شهرهای جدید هستیم و معتقد هستم که فروش زمین و شهرفروشی سیاست اشتباهی بود که دنبال می‌شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در تامین مالی به سمت سرمایه‌گذاری‌های خارجی فاینانس مدیریت منابع و دارایی‌ها حرکت خواهیم کرد، گفت: نباید اشتباهات گذشته در شهرهای جدید تکرار شود و باید با نوآوری در ساختمان‌سازی و تامین منابع مالی به سمت صرفه‌جویی منابع حرکت کنیم.

وی تاکید کرد:‌ موضوع دیگر در شرکت عمران شهرهای جدید حمل و نقل است اظهار داشت: اگر امروز شهر جدید هشتگرد از توسعه عقب مانده به دلیل مشکلات مربوط به حمل و نقل است و توسعه انواع شقوق حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی را در شهر جدید مدنظر داریم

طاهرخانی افزود: اولویت دیگر در شهرهای جدید ارتقای کیفیت زندگی و تامین خدمات است همچنین پس از آن هویت سازی از دیگر اولویت‌های ما در این حوزه محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هویت سازی یک شبه اتفاق نمی‌افتد و نیازمند یک فرآیند است، گفت: شرکت عمران شهرهای جدید می‌تواند روند طی این فرآیند را تسهیل کند.

طاهرخانی با بیان اینکه مفهوم دیگر در توسعه شهرهای جدید مصرف بهینه منابع است، گفت: برای این موضوع نیاز به برنامه‌های جامع داریم.

وی ادامه داد: موضوع دیگر تصدی‌گری است که سعی می‌کنیم وارد تصدی‌گری در شهرهای جدید نشویم و برای این موضوع نیازمند قوانین پشتیبان هستیم. تجربه ثابت کرده است که وقتی بخش خصوصی در راس امور قرار گیرد به دلیل توجه آن به بازدهی سرمایه، بهتر از دولتی‌ها تصمیم می‌گیرند بنابراین باید از ورود به تصدی‌گری‌ها بپرهیزیم.

طاهرخانی با بیان اینکه نقطه بحرانی شهرهای جدید پروژه مسکن مهر است، اظهار داشت: معتقدم یک تا یک و نیم سال دیگر باید بر روی مسکن مهر شهرهای جدید کار شود و برای تکمیل این پروژه نیاز به ابزارهایی مانند اسناد خزانه اسلامی داریم.

وی افزود: برای اولین بار با کمک وزیر راه و شهرسازی 200 میلیارد تومان اسناد خزانه برای پروژه مسکن مهر هزینه شد و مطالبه ما ا ز دولت ادامه این روند است اما از نوآوری‌ها در حوزه تامین مالی غافل نخواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز