خبرگزاری کار ایران

سهم 10 میلیون تنی اراضی دیم از تولیدات کشاورزی کشور

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۴۸۷

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از راهبردهای مهم دولت و وزرات جهاد کشاورزی افزایش میزان بهره وری تولید در واحد سطح با چاشنی مدیریت آب است.

به گزارش ایلنا، عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از راهبردهای مهم دولت و وزرات جهاد کشاورزی افزایش میزان بهره وری در واحد سطح با چاشنی مدیریت آب است.

وی میزان تولید سالانه محصولات زراعی در کشور را افزون بر 83 میلیون تن ذکر کرد و گفت: کمتر از 10 میلیون تن از این میزان از طریق اراضی دیم در کشور تامین می شود.

کشاورز کاهش میزان کشت محصولات زراعی با مصرف بالای آب ، افزایش سطح کشت های گلخانه ای ، تغییر زمان کشت برخی محصولات از بهاره به پاییزه همچون کشت چغندر قند و افزایش کشت های حفاظتی و نیمه حفاظتی را از دیگر راهبردها و برنامه های وزرات جهاد کشاورزی برای افزایش میزان بهره وری و تولید محصولات با کیفیت ذکر کرد.

وی با اشاره به کشت های حفاظتی محصولات زراعی در حدود یک میلیون و 600 هزار هکتار سطح زمین های دیم گفت: افزایش میزان مواد آلی در خاک، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش میزان بهره وری در واحد سطح،از بین بردن علف های هرز و بالا بردن سطح مقاومت خاک و محصول در برابر انواع بیماری ها و آفات از مهمترین مزایای کشت های حفاظتی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز