خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل ستاره خلیج فارس:

ما به اتکای نیروی انسانی پروژه 6 میلیارد دلاری را اداره می‌کنیم / هیچکس را اخراج نکرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۴۵۹

امامی با بیان اینکه ما بدنبال این هستیم که پالایشگاه را هر چه زودتر راه بیندازیم، گفت: درست نیست که برخی با نشستن در کانکس و اعتراض برای دیگران نیز بدآموزی داشته باشند و یا در روز رای اعتماد زنگنه جلوی استانداری تجمع کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مرتضی امامی مدیر عامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس در نشستی خبری که در محل پالایشگاه و به منظور تشریح وضعیت نیروی انسانی و چالش های بوجود آمده در این رابطه، برگذار شد، اظهار داشت: موضوع روشن و قانونی است، اما در کشور از نمادهای دموکراسی سوء برداشت می شود، موضوع از این قرار است که  پروژه ستاره خلیج فارس برای دوران بهره برداری نیاز به نیرو دارد که در پالایشگاه خواهند ماند. ما بنگاهی هستیم که هم پالایشگاه را می سازیم و هم بهره برداری می کنیم بنا براین حتما نیروهای بهره بردار باید کارمندان خود ستاره خلیج باشند اما وقتی در روند کار به هر دلیلی اشکال پیش می اید آیا باید مسیر اشکال دار را اصلاح کنیم  و یا بر مبنای اشکال کار را ادامه دهیم؟

وی با بیان اینکه تا کنون خلاف قانونی در پالایشگاه صورت نگرفته است، توضیح داد: پالایشگاه در سال 92 فراخون می دهد و 400 نفر از بین 6000 نفر جذب می شوند و این در حالی است که ما 1100 نفر نیاز داریم، وقتی قرار است بعد از 3 سال 1100 نفر نیرو داشته باشیم باید  1500 نفر فراخوان شود تا تعداد مورد نیاز جذب شوند که این خود جای سوال است.

امامی با بیان اینکه ما باید به اتکای این تعداد افراد پروژه 6 میلیارد دلاری را اداره کنیم، ادامه داد: در هر صورت 400 نفر انتخاب شده اند اما هیچ کس به انها خبری نمی دهد زیرا مدیریت وقت به نتیجه نرسیده بود که آنها را جذب کند یا خیر؟ چون برنامه نداشتند حتی به تعدادی از آنها گفته می شود که در آتش نشانی و نگهبانی مشغول بکار شوند، 97 نفر هم در اسفند ماه در نفت ستار ه مشغول شوند که آموزش گروه بهره بردار از آن زمان شروع می شود. و طبعا چون پالایشگاه  روی مدار تولید نبوده باید 1.5 سال آموزش تئوری و سپس در پالایشگاه دوره آموزشی طی کنند که این فرایند 3 سال طول می کشد.

این مقام مسئول بیان کرد: زمانی که بنده به پالایشگاه آمدم گفته شد که 200 نفر دیگر هم آماده ورود هستند، اما سوال اینجا بود که ما نیاز به 1100 نفر نیروی بهره بردار داشتیم که پاسخی شنیده نشد.

وی با بیان اینکه در سال 93، عضو هایت مدیره ستاره بوده، در سال 94 کناره گیری کرده و در آذر 95 در سمت رئیس هیات مدیره حضور داشته اما در هیچ یک از جلسات آن شرکت نکرده است، یادآور شد: نیرویی که آموزش ندیده باشد و خود را هم متخصص بداند بزرگترین آفت کشور است، موضوع شوخی نیست، 99 درصد حوادث پالایشگاه ها خطای انسانی است. 

امامی با بیان اینکه قرارداد این افراد در 31 شهریور تمام می شود، افزود: اینها باید در اویکو قرارداد جدید منعقد کنند اما سوال من اینجاست که آیا نباید از نیرو تعهد گرفت؟ اگر ترک کار کردند بنده چه باید بکنم؟

وی با بیان اینکه ما  100 نفر دوم را از ابتدا به اویکو فرستادیم و بحثی نیست، یادآور شد: ما به نیروهای بهره بردار آموزش می دهیم و در پایان 98 کل نیروها را باید در اختیار بگیریم و باید برگردند و چاره ای نداریم الا اینکه همه اینها در اویکو آموزش ببینند و کار عملی یاد بگیرند.

مدیر عامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیان کرد:اویکو عصاره سرمایه را به ما می دهد و ما مکتوب اعلام کردیم که باید نیروها را بازگرداند بنا براین از منظر قانونی کار ما درست بوده است.

وی با بیان اینکه ما بدنبال این هستیم که پالایشگاه را هر چه زودتر راه بیندازیم، گفت: درست نیست که برخی با  نشستن در کانکس و اعتراض برای دیگران نیز بدآموزی داشته باشند و یا در روز رای اعتماد زنگنه جلوی استانداری تجمع کنند.

امامی گفت: آیا اینها حقوق می گیرند که برای برخی مطبوعات خوراک درست کنند که مدیر نجومی بگیر کارگران را اخراج کرد؟ در حالی که ما اینها را اخراج نکرده ایم. منطقی بود که به ما تمکین می کردند و تا پایان شهریور در محل کار خود حاضر می شدند. در حالی که  جو کاذب بی جهت علیه دولت و مجموعه ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه کسی که باید تعهد بگیرد ما هستیم،خاطرنشان کرد: ما صاحب پالایشگاه و بهره بردار آن هستیم بنا براین ملزم به رعایت چارت سازمانی آن هستیم، الزام قانونی شرکت به داشتن واحد بهره بردار است و کسی که در اینجا کار می کند باید در این چارت قرار گیرد و حقوق این این افراد نیز در ستاره و یا اویکو تفاوتی ندارد.

 مدیر عامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس تاکید کرد: اتفاقی که افتاد به عنوان نقطه تاریک کارنامه اینان است اما ما روی این افراد حساب باز کرده ایم و باز هم توصیه می کنیم برگردند و جبران کنند ولی ما ارزیابی می کنیم و عملکردشان را می سنجیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز