خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام شد؛

استفاده از فاینانس خارجی برای انتقال آب شرب و کشاورزی به شهرهای شمال خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۲۷۱

جلسه شورای اقتصاد به ریاست معاون اول ریاست جمهوری برگزار شد و سه درخواست وزارت نیرو مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، جلسه شورای اقتصاد به ریاست معاون اول ریاست جمهوری و با حضور وزرای نفت، امور اقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، سرپرست وزارت نیرو، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

اسحاق جهانگیری با اشاره به یکی از پیشنهادات مطرح شده در این جلسه مبنی بر استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای انتقال آب شرب و کشاورزی به شهرهای شمال استان خوزستان، عنوان کرد: مسائل استان خوزستان از پیچیدگی و حساسیت فراوانی برخوردار است و دولت اهمیت ویژه‌ای برای حل مسائل این استان قائل است.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید حتماً برای حل و فصل مسائل مرتبط با آب و فاضلاب استان خوزستان تصمیمات لازم اتخاذ کنیم، استفاده از فاینانس برای آبرسانی به شهرهای شمال استان خوزستان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: استفاده از فاینانس در طرح‌هایی که بازپرداخت آن بر عهده دولت است، توجیه مالی ندارد اما در مورد این طرح به جهت اهمیت و شرایط اضطراری استان خوزستان، دولت از فاینانس استفاده خواهد کرد.

براساس این گزارش، استفاده از اوراق مشارکت ریالی و یا صکوک اسلامی به مبلغ هزار و 500 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مختلف وزارت نیرو از مصوبات این جلسه بود.

در ادامه این نشست همچنین با دو درخواست دیگر سرپرست وزارت نیرو موافقت شد که یکی فروش بخشی از اراضی مازاد نیروگاه پرند و دیگری استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای انتقال آب شرب و کشاورزی به شهرهای ایذه، باغ ملک، هفتگل ، قلعه تل، رامهرمز، صیدون و روستاهای مسیر بود که کل تسهیلات آبرسانی به شهرهای شمالی خوزستان 406 میلیون یورو و میزان اشتغال‌زایی این طرح 550 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیرمستقیم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز