خبرگزاری کار ایران

حجتی:

صادرکننده نخست پسته درجهان هستیم/ زعفران و پسته همچنان فله ای عرضه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۰۰۴

وزیر جهاد کشاورزی گفت: صادرات محصولاتی مانند پسته و زعفران متاسفانه هنوز هم به صورت فله ای عرضه می شود اما امیدواریم به تدریج این مشکل مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه همایش بین المللی باغبانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشور ما دارای مزیت تنوع محصولات باغی است و ما با توجه به تنوع محصولات اولین تولیدکننده پسته، انار، زرشک و خرما درجهان محسوب می شویم. در برخی محصولات دیگر مانند سیب، مرکبات، انگور و کشمش هم جز ١٠ کشور نخست به شمار می آییم.

وی افزود: در خصوص پسته و زعفران نمی توانیم انتظار داشته باشیم که این محصولات که صادرات‌شان تا دیروز به صورت فله‌ای انجام می‌شد یک دفعه تغییر کند و هم برای مصرف در صنایع غذایی و تبدیلی به کار برود و هم به صورت بسته‌بندی برای مصرف خانوار داخلی و خارجی استفاده شود.

حجتی در ادامه تصریح کرد: قطعا این موارد آرام آرام و با تعامل با دنیا و براساس سفارش مصرف کننده انجام خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: بحث لجستیک، سردخانه ها، بسته بندی و صنایع تبدیلی را در دستور کار قرار داده ایم و باید این روند را ادامه دهیم. محصولات ما برای عرضه به بازارهای جهانی باید به نوعی با بازارهای مصرف و شبکه های زنجیره ای عرضه محصولات پیوند پیدا کند. متاسفانه در گذشته تجار و بازرگانان ما عمدتا وارد کننده بودند و به صادرات توجهی نمی شد اما باید کم کم این روند تصحیح شود. ما باید بتوانیم بر اساس تقاضای شبکه های زنجیره ای توزیع در کشورهای توسعه یافته محصولات را توزیع و به بازارهای جهانی عرضه کنیم.

حجتی در پایان در رابطه با بحث تراریخته خاطرنشان کرد: ما در کشور محصولاتی که به صورت تراریخته تولید شوند را نداریم اما محصولاتی مانند سویا و ذرت که به کشور وارد می شوند به صورت تراریخته تولید شده اند. این محصولات طبق ضوابط و مکانیزم های بین المللی و قوانین داخلی کشور تولید می شوند و کاملا بررسی شده اند. این محصولات باید معاینات فنی خود را طی کرده باشند و از نظز سلامت تاییدیه داشته باشند تا به کشور وارد شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز