خبرگزاری کار ایران

نایب رییس کمیسیون عمران به ایلنا خبر داد:

تاخیر دوباره در تصویب قانون جدید سازمان نظام مهندسی/ راه‌های دور زدن قانون را با جریمه‌های سنگین کور می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۵۸۹

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شوری اسلامی با بیان این که قانون جدید سازمان نظام مهندسی پایان آبان ماه برای تصویب در صحن علنی ارائه می‌شود، گفت: در قانون جدید راه‌های دور زدن قوانین را با جریمه‌های سنگین کور کرده‌ایم.

علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان این که سازمان نظام مهندسی زیر مجموعه دو دستگاه وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور است و با حضور نمایندگان این نهادها، قانون سازمان نظام مهندسی در حال بازنگری است، گفت: 6 ماه گذشته که کمیسیون به طور جدی پیگیر اصلاح این قانون شد، قرار بر این بود که در طول دو ماه قانون جدید برای تصویب در صحن ارائه شود اما به دلایل متعدد با تاخیر چند ماهه مواجه شد.

وی با بیان اینکه قانون جدید تا پایان آبان ماه سال جاری برای تصویب به صحن ارائه می شود، گفت: یکی از دلایل تاخیر چند ماهه در تصویب قانون جدید، اخذ نقطه نظرات کارشناسان، مسئولان و اعضای سازمان های نظام مهندسی استان ها و نقایص و ایرادات متعدد قانون قبلی بوده است که در حال رفع و اصلاح این موارد هستیم.

نایب رییس کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه در گذشته از ابهامات قانون سازمان نظام مهندسی سوء استفاده می شده و با پدیدهایی مانند امضا فروشی های گسترده، نبود مهندس ناظر، اختلاس و ... در این سازمان مواجه بودیم، ادامه داد: در قانون جدید سعی شده با وضع جریمه های سنگین تمام راه های دور زدن قوانین را کور کنیم.

یارمحمدی گفت: به صورت واضح و روشن مجازات تخلفات احتمالی در قانون جدید ذکر شده است و قانون درباره متخلفین تعیین تکلیف کرده است.

وی با بیان اینکه مردم باید از خدمات مهندسی با استانداردهای روز دنیا بهره مند شوند، گفت: از حقوق اولیه مردم است که سرپناه امن داشته باشند و سازمان نظام مهندسی هم یکی از نهادهایی مسئول در برقراری ایمنی ساختمان‌ها و خانه‌های مردم است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز