خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت نیرو:

امسال 3 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی افزوده می‌شود/ 25 هزار مگاوات نیروگاه جدید در برنامه ششم توسعه

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۴۶۰

سرپرست وزارت نیرو در شبکه یک سیما گفت: در سال 95 به میزان 3 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شد و امسال نیز 3 هزار مگاوات دیگر به ظرفیت نیروگاهی اضافه می‌شود.

به گزارش ایلنا، " ستار محمودی " سرپرست وزارت نیرو در پنجمین روز از هفته دولت، ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، با بیان این مطلب که وزارت نیرو به‌صورت گسترده مسئولیت تأمین آب و برق کشور را به عهده دارد، اظهار داشت: این مسئولیت همه ساله با گرم شدن دمای هوا در فصل تابستان و افزایش مصرف شهروندان دو چندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌هایی که صنعت فعال تر است شاهد رشد بیشتر مصارف هستیم، اذعان داشت: سال 96 یکی از سال‌های پربار به منظور تأمین و انتقال برق بود و تمامی سامانه‌های صنعت برق بار سنگینی را متحمل شدند که با توجه به تمهیدات انجام شده میزان نیاز کشور برآورده شد.

محمودی اظهار امیدواری کرد: از این پس نیز بتوانیم تا پایان شهریور ماه جاری میزان نیاز هموطنان بخصوص در بخش صنعت را تأمین کنیم.

وی با تقدیر از پاسخ مثبت هموطنان در حمایت از برنامه‌های مدیریت مصرف وزارت نیرو گفت: برای رفع نارسایی‌های مقطعی و افزایش ظرفیت تأمین برق کشور، این وزارت خانه اقدامات جامعی در برنامه ششم توسعه مد نظر دارد که از جمله می‌توان به افزایش 25 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی که حدود 5 هزار مگاوات آن از انرژی‌های تجدید پذیر خواهد بود نام برد.

سرپرست وزارت نیرو سپس با اشاره به اینکه در سال 96 آسیب‌ها و نوسانات برقی کمتری نسبت به سنوات گذشته داشته‌ایم، افزود: به رغم اینکه در سال 95 حدود 3 هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده شد، در زمینه نحوه توزیع بار مصرفی برق با بخش صنایع هماهنگی‌هایی به عمل آمد تا میزان نوسانات برق به حداقل برسد.

وی افزود: با تأمین حدود 3 هزار مگاوات برق جدید در سال جاری نیز قادر خواهیم بود تا دامنه نوسانات احتمالی را بازهم در بخش صنایع کاهش دهیم.

ستار محمودی با اشاره به اینکه وضعیت صنعت کشور از حالت رکود خارج شده و نیاز به تأمین برق بیشتری دارد خاطر نشان کرد: با برنامه‌های مدیریت مصرف و توسعه ظرفیت‌های تأمین برق،‌ وزارت نیرو برنامه‌های مشخصی را تدوین و در حال اجرا دارد تا بتوان بدون دغدغه میزان برق مورد نیاز صنایع را تأمین کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز