خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره انجمن صنعت شیشه در گفت‌وگو با ایلنا:

صنعت شیشه را می‌توان به بهترین محصول صادراتی ایران تبدیل کرد/ کالای واسطه‌ای مورد نیاز صنایع غذایی و نوشابه‌سازی را تولید می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۷۰۵

شرکت شیشه همدان در سال 1354 تاسیس و در سال 1361 به بهره برداری رسید.

خسرو  فخیم هاشمی مدیرعامل شرکت شیشه همدان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: در این شرکت روزانه 130 تن و سالانه مجموعا 75 هزار تن با 2 کوره ظرفیت تولید داریم. به دلیل وجود محدودیت‌های تولیدی فقط 20% از تولیدات خود را صادر کردیم که کشورهای آسیای میانه، عراق و افغانستان جزو کشورهایی بودند که به آنها صادرات داشتیم.

این عضو هیئت مدیره انجمن صنفی صنعت شیشه افزود: با افزایش تعرفه‌های گمرکی ترکیه در خصوص صادرات شیشه‌های جام، مشکلات و موانعی برای صادرات این کالا  ایجاد شده است. در حالی که شرکت‌های ایرانی با فراهم کردن بستر مناسب و اعطای امتیازهایی به خصوص در صنف بلور، به راحتی می‌توانند کالاهای خود را در فروشگاه‌های ایران عرضه کنند که ما در  انجمن با  همکاری وزارت صنعت و معدن و تجارت، پیگیری های لازم را در این خصوص انجام می‌دهیم.

وی در خصوص تولیدات شرکت شیشه همدان افزودند: ما کالای واسطه ای تولید می کنیم که  مورد نیاز صنایع غذایی و نوشابه سازی است. کالایی که هم از نظر سلامت و بهداشت و هم از لحاظ زیست محیطی بهترین نوع بسته بندی است.

فخیم هاشمی ادامه داد: با برگزاری همایش ها، کنفرانس ها و انتشار مقالات در نشریه ها در صدد آگاه سازی عمومی در خصوص استفاده از بسته بندی های شیشه ای در صنایع غذایی هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمام مواد اولیه صنعت شیشه در ایران موجود است و ما به هیچ عنوان واردات مواد اولیه را نداریم. می‌توان صنایع کانی و فلزی را به نحوی توسعه داد که صنعت شیشه به  بهترین صنعت صادرات ایران تبدیل بشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز