خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنعت شیشه در گفت‌وگو با ایلنا:

عدم حمایت دولت اصلی ترین معضل ماست/ صنعت شیشه، صادرات محور است

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۶۸۳

زجاجی گفت: صنعت شیشه، صادرات‌محور است. حدود 40% تولید بخش های صنایع شیشه مازاد نیاز داخلی است که صادر می‌شود. در زمینه صادرات، روابط بین دولت هاست که سبب توسعه و بهبود کیفیت تجارت می‌شود.

حسین زجاجی، دبیر انجمن صنفی صنعت شیشه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: انجمن صنفی شیشه در سال 1386 تشکیل و با یک هیئت مدیره 7 نفره اداره می‌شود که هدف این انجمن استیفای حقوق واحدهای فعال صنعت شیشه است.سیاست‌های کلی صنایع شیشه را هیئت مدیره تدوین و اجرا می کنند.

وی ادامه داد: با انتخاب مهندس شریعتمداری به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، برنامه های خود مبنی بر:

 1. حمایت  وتوسعه صنایع معدنی

2. حمایت از کالا های صادرات

را به ایشان ارائه داده‌ایم و وزیر صنعت این بشارت را داده است که شاهد بهبود شرایط صادرات خواهیم بود.

وی افزود: با عنایت به برنامه های اعلام شده  جناب آقای مهندس شریعتمداری و اینکه صنایع شیشه جزو صنایع معدنی است امیدواریم شاهد شکوفایی و رشد تولید و صادرات در این رشته صنعتی باشیم.

وی تأکید کرد: صنعت شیشه، صادرات‌محور است. حدود 40% تولید بخش های صنایع شیشه مازاد نیاز داخلی است که صادر می‌شود. در زمینه صادرات، روابط بین دولت هاست که سبب توسعه و بهبود کیفیت تجارت می‌شود.

زجاجی با اشاره به اینکه دولت‌های ما در بحث توسعه  تجارت خوب  عمل نکردند و حمایتی از این صنف نشده خاطر نشان کرد: اگر کشوری با اتخاذ سیاست و قوانینی مانع از ورود کالای ایرانی به کشور خود می شود، دولت ما نیز باید سیاست متقابل را پیش برده تا بدین صورت از تولید داخلی حمایت شود. در حال حاضر عدم حمایت دولت اصلی ترین معضل ماست.

وی در پایان ضمن اظهار امیدواری از برنامه های جناب آقای مهندس شریعتمداری افزود: ما هم اکنون  در حدود 2.2 میلیون تن تولید داریم  که بیش از 550 هزار تن آن صادرات میشود. امیدواریم تولید در این بخش در سال  1400  به مرز 3 میلیون تن و صادرات به مرز یک ملیون تن برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز