خبرگزاری کار ایران

معاون امور استان‌های وزارت صنعت خبر داد:

افتتاح 450 طرح صنعتی، معدنی و بازرگانی با اشتغال‌زایی بیش از 16 هزار نفر در هفته دولت

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۷۹۲

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت از افتتاح 450 طرح صنعتی، معدنی و بازرگانی با اشتغال‌زایی بیش از 16 هزار نفر در سراسر کشور همزمان با هفته دولت خبر داد.

محمدرضا فیاض، با اشاره همزمانی هفته دولت امسال با نخستین روزهای آغاز به کار دولت دوازدهم، اظهار کرد: از دوم شهریورماه تا پایان هفته دولت در 32 بخش شامل 31 استان و جنوب کرمان، 450 طرح صنعتی، معدنی و بازرگانی را افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهیم داد.
وی میزان سرمایه‌گذاری ریالی این طرح‌ها را نزدیک به 86 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری ارزی این طرح‌ها 29 میلیون دلار و 375 میلیون یورو بوده است.
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اشتغال بیش از 16 هزار نفر در سراسر کشور با افتتاح طرح‌های این وزارتخانه در هفته دولت، گفت:  طیف این واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری بسیار گسترده و شامل رسته‌هایی مانند نساجی، کانی‌های غیرفلزی، مصنوعات چوبی، سلولزی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع معدنی و صنایع فلزی هستند.
فیاض استان‌های فارس، تهران و گیلان را دارای بیشترین طرح افتتاح شده در هفته دولت دانست و گفت: استان فارس با 65 طرح، استان تهران با 50 و استان گیلان با 25 طرح بیشترین طرح‌های آماده بهره‌برداری را دارند که نشان دهنده تمرکززدایی از شهرهای بزرگ به دیگر استان‌های کشور است.
وی به میزان اشتغال‌زایی 450 طرح مورد بهره‌برداری در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: استان یزد با یک هزار و 850 اشتغال، استان کرمان با حدود یک هزار و 800 اشتغال و استان خوزستان با یک هزار و 680 اشتغال بیشترین اشتغال طرح‌ها را به خود اختصاص داده اند که نشانگر توزیع اشتغال در سراسر کشور است.
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت توزیع استانی سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی صورت گرفته در این طرح‌ها را نیز قابل توجه توصیف کرد و گفت: استان کرمان با حدود 24 هزار میلیارد ریال بیشترین سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است و استان‌های یزد با نزدیک به 15 هزار میلیارد ریال و هرمزگان با حدود هفت هزار و 700 میلیارد ریال در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.
فیاض بیش از 80 درصد سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته را متعلق به بخش خصوص دانست و اظهار کرد: دولت در اغلب طرح‌ها یا سهمی ندارد یا سهمش از 20 درصد فراتر نمی‌رود که این نشانگر علاقمندی بخش خصوصی به حوزه تولید و اشتغال در کشور است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز