خبرگزاری کار ایران

وزیر کار اعلام کرد:

طرح بیمه ۶ میلیون شاغل اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۳۴۶

وزیر تعاون، کار و رفاه با تاکید بر افت قدرت خرید بازنشستگان، گفت: یکشنبه هفته آینده بحث اصلاح ساختار صندوق‌ها در دستور کار دولت قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا؛ علی ربیعی با اعلام اینکه فقرزدایی هدف اصلی وزارت رفاه است گفت: ما سیاست جبرانی و صدقه‌ای رفاه نداریم و آخرین مرحله کار در حوزه اشتغال، توانمندسازی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: وزارت کار نمی‌تواند شغل ایجاد کند و شغل را باید جاهایی ایجاد کنند که سرمایه گذاری را در دست دارند. مسئول تولید جای دیگر است و به سیاست های کلان مالی کشور بستگی دارد و سال ۹۳ من پدیده رشد بدون اشتغال را مطرح کردم و ما گفتیم که یک درصد رشد، ۱۰۰ هزار شغل تولید می کند.

وی ادامه داد: رشد در سال های اولیه خود،با کیفیتی کم است و رشد طولانی، کیفیتی بالاتر دارد. ما رکود طولانی داشتیم و رشد در نفت و گاز برای کشور رکود به همراه داشت.

ربیعی گفت: فعلا اتفاقات بزرگی در کشور صورت گرفته و نسبت به دهه ۶۰ و ۸۰ پنجره امنیتی بزرگی برای کشور باز شده است. در دهه کنونی قشر تحصیل کرده افزایش یافته و ما برای حدود ۶۰۰ هزار شغل در سال برنامه ریزی کرده ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه، کارشناسان معتبری از برزیل و سنگاپور برای ایجاد رشته های پُرکشش اشتغال به ایران آمدند، اظهار داشت: تمرکز ما در برنامه ششم بر کاهش بیکاری است با اینکه عرضه نیروی کار بر اشتغال موجود پیشی گرفته است.

ربیعی با بیان اینکه،  بانک مرکزی و دولت به ایجاد اشتغال متقاعد شده اند و در زمینه گردشگری معتقدند وام باید به جاذبه گردشگری پرداخت شود، گفت: در جایی که بخش خصوصی نتوانسته ۲۵ درصد رشد کند، نمی توان انتظار داشت تعاونی ها به ۲۵ درصد رشد برسد.

وی ادامه داد: در دوران وزارت بنده، برای رفاه کارگران و افزایش درآمد آنها سیاستی اتخاذ شد که رییس جمهور نیز آن را پذیرفت؛ سیاست این بود که قدرت خرید کارگران را در یک بازه زمانی بالا ببریم. زمانی که بنده وزیر شدم یک بازنشسته ۴۸۰ هزار تومان حقوق می گرفت و امروز به یک میلیون تومان رسیده ولی این هم رقم پایینی است، اما پلکانی افزایش حقوق داشته ایم و قدرت خرید را نیز بالا برده ایم.

وزیر کار تاکید کرد: ۶۷ درصد حقوق بازنشسته ها از تورم پایین تر بوده و قدرت خرید آنها نیز کم شده است، اقتصاد ما در حال حاضر کشش ندارد اما بر اساس استراتژی ها قدرت خرید کارگران و بازنشستگان افزایش می یابد.

وی افزود:معتقد بودم ضعف ها را می توان در  مجلس برطرف کرد  و مشکلات در کمیسیون های مجلس نیز مطرح شد، اما آنجا نیز جای جمع کردن موضوع نبود.

ربیعی با تاکید بر اینکه،  راه بی بدیل ما نظام چند لایه تامین اجتماعی است، اظهار داشت: صندوق ها به بحران آینده کشور تبدیل می شوند. صندوق ها در حقیقت از چند بخش آسیب خوردند چون صندوق ها زیر نظر دولت بود و سیاست های حمایتی و سیاست های بیمه ای با هم در آمیخت و مشکلات بیشتر شد.

ربیعی گفت: یکی از برنامه هایم این است که ۶ میلیون شاغل داریم که بیمه بازنشستگی ندارند و امیدواریم بخش بیمه فراگیر را در بخش بازنشستگی دنبال کنیم. برنامه ما درباره صندوق ها این است که باید اصلاحات پارامتریک کنیم دولت باید چند برنامه  طی ۲۰ سال داشته باشد که بتوانیم بدهی ها را تامین کنیم. در صندوق ها دولت ها در ۲۰ سال گذشته سرمایه را به شرکت های ورشکسته داده اند. باید از بنگاه داری خارج شویم که این یکی از کارهای من در این دوره است.

وزیر کار تصریح کرد: یکشنبه آینده بحث اصلاح ساختار صندوق ها در دستور کار دولت است. افزایش حقوق بازنشستگان نیز در دستور کار است و سعی داریم فقر مطلق را کاهش دهیم و از بین ببریم.

وی تاکید کرد: اصلاح ساختار صندوق ها بدون همکاری و همبستگی امکان ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز