خبرگزاری کار ایران

نماینده اهواز در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت عراق برای محصولات کشاورزی هر روز تعرفه جدید تعیین می‌کند/ برای صادرات به قطر هیچ برنامه‌ای وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۸۰۴

علی ساری گفت: دولت عراق هر کاری که دلش می‌خواهد با صادرکنندگان ما انجام می‌دهد و هر روز یک تعرفه جدید به بهانه‌های مختلف تعیین می‌کند زیرا می‌بیند هیچ حمایت دولتی از صادرکنندگان ما صورت نمی‌گیرد.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص صادرات محصولات کشاورزی گفت: ما برای صادرات در این حوزه هیچ برنامه‌ریزی منظمی نداریم و همین امر باعث شد که بازار مهمی مانند روسیه را از دست بدهیم و از طرف دیگر در بازار سنتی محصولات صادراتی کشاورزی یعنی عراق نیز هر روز ضعیف‌تر ظاهر شویم.

علی ساری ادامه داد: دولت عراق هر کاری که دلش می‌خواهد با صادرکنندگان ما انجام می‌دهد و هر روز یک تعرفه جدید به بهانه‌های مختلف تعیین می‌کند زیرا می‌بیند هیچ حمایت دولتی از صادرکنندگان ما صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم اهواز تصریح کرد: پایانه‌ها و گمرکات مرزی که در استان خوزستان وجود دارد در بیشتر ایام شاهد صف‌های طولانی کامیون‌هایی است که به خاطر کارشکنی مسئولان عراقی، مجبور هستند ساعت‌ها پشت مرز بمانند.

وی ادامه داد: یک روز به بهانه این که تازه کشتی‌های سیب زمینی از هند به بندر بصره رسیده است جلوی واردات سیب زمینی را می‌گیرند و حتی به باری که در گمرک است را اجازه ورود نمی‌دهند اما به محض اینکه این محموله تمام شد اجازه واردات سیب زمینی را صادر می‌کنند. در واقع صادر کننده ما برای عراقی ها تبدیل به یک اسباب بازی شده است. از طرف دیگر هنوز هیچ برنامه مشخصی برای بازار قطر نداریم و کیفیت حضور صادرکنندگان بخش خصوصی در آن کشور مشخص نشده است. تمام این عوامل نشان می‌دهد که دولت حمایتی که لازم است از صادر کننده بخش کشاورزی انجام نمی‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز