خبرگزاری کار ایران

محسن علیجانی در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو:

اولویت بیطرف انرژی‌های تجدیدپذیر است/ اومی‌تواند بحران آب را به نحو احسن مدیریت کند

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۸۵۲

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو هیچ مغایرتی با اسناد بالادستی ندارد، گفت:‌ اولویت بیطرف انرژی‌های تجدیدپذیر است و اومی‌تواند بحران آب را به نحو احسن مدیریت کند

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن علیجانی زمانی صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در موافقت با حبیب‌الله بیطرف در جریان رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: نگاه به آب نباید سیاسی، قومی، استانی یا منطقه‌ای باشد. باید به آب مانند سایر منابع انرژی نگاه ملی داشت کماآنکه تصمیم‌گیری‌های اساسی درباره آب برعهده دولت و مجلس است.

نباید زمینی تشنه بماند

او ادامه داد: نباید زمینی تشنه باشد همانطور که نباید سرزمینی سرشار از نفت بر خاک سیاه نشسته و نظاره‌گر کاخ‌نشینی و آبادانی سایر مناطق از درآمد حاصل از منابع‌شان باشد.

متوسط بارش سالانه در کشور یک سوم نرخ جهانی است

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه ما بحران آب داریم ولی بحران بزرگ‌تر از آن، بحران مدیریت آب است، اظهار داشت: متوسط بارش سالانه هزار و ۲۴۲ میلیمتر است که یک سوم میانگین بارش جهانی است. متوسط و میانگین آب تجدیدپذیر ۱۳۰ هزار میلیمتر است که این میزان در کشورمان به ۱۱۶ هزار میلیمتر کاهش یافته است. بخش عمده‌ای از پساب‌ها و آب‌های مصرفی تحت شبکه تصفیه قرار ندارند.

بیطرف می‌تواند بحران آب را به نحو احسن مدیریت کند

علیجانی زمانی با اشاره به سوابق وزیر پیشنهادی نیرو تصریح کرد: بیطرف انسانی اخلاقمدار، متعهد به آرمان‌های انقلاب، اصلاح‌طلبی کارامد، همسو با دولت، متخصص و دارای کارنامه‌ای موفق است که می‌تواند بحران آب را به نحو احسن مدیریت کند. ایجاد تاسیسات زیرزمینی که گامی برای تحقق توسعه ملی است، در زمان وزارت وی با سرعت زیادی پا گرفته و توانمند شده است.

بیطرف نسبت به همه مشکلات برنامه دارد

او با بیان اینکه با مطالعه مدیریت بیطرف متوجه سیستم مدیریتی هدف‌گرای وی در حوزه آبفا، برق و انژری می‌شویم، خاطرنشان کرد: او نسبت به همه مسائل و مشکلات آگاه است و برای مقابله و خروج از آن مسائل برنامه دارد. افزایش توانمندی‌های داخلی با حمایت از محققان و مهندسان داخلی، ایجاد نهادهای خدمات مهندسی و خدمات پروژه و مهندسی که راندمان کار را بالا می‌برد و مشکلات زیست محیطی را کمتر می‌کند از جمله برنامه‌های بیطرف است.

اولویت وی انرژی‌های تجدیدپذیر است

نماینده مردم تهران افزود: در برنامه‌های بیطرف اولویت با انرژی‌های تجدیدپذیر قرار گرفته است، در این راستا، با وجود بیابان‌های وسیع، استفاده از انرژی خورشیدی می‌تواند راه‌گشا باشد.

برنامه‌های بیطرف با اسنادبالادستی مغایرتی ندارد

علیجانی زمانی با بیان اینکه برنامه بیطرف بسیار جامع است، ابراز داشت: برنامه وی نشاندهنده تسلط وزیر به برنامه ششم و اسناد بالادستی است. براساس ارزیابی معاونت کارشناسی مجلس، برنامه‌ بیطرف با اسنادبالادستی 54 درصد منطق و 34 درصد همسو با آنها است و مغایرتی با برنامه ششم و اسنادبالادستی ندارد.

او اضافه کرد: با برنامه‌های کمی و کیفی نظیر تداوم اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی، اجرای طرح‌های مهار آب‌های مرزی، تامین منابع آبی کشاورزی و زه‌کشی به ویژه در اطرف سدها، برنامه‌ریزی برای تامین حق‌آبه‌های مرزی، ارتقای شاخصه‌های جامعه برای تصفیه، جلوگیری از آلودگی منابع آب، تامین آب شرب روستاها و شهرها، شیرین‌سازی آب شور دریاها در حد ۳۰۰ میلون متر معکب، حفاظت از بستر رودها، تالاب‌ها و سواحل و... می‌تواند کارهای بزرگی باشد که از سوی بیطرف دنبال می‌شود.

وزارت نیرو، یک وزارتخانه زیربنایی است

این نماینده موافق وزیر پیشنهادی نیرو با بیان اینکه برای اصلاح ساختار و پشتیبانی از صنعت آب و برق، بیطرف توسعه برنامه‌های خوبی دارد، عنوان کرد: وزارت نیرو یک وزارتخانه زیربنایی است. ما اگر بخواهیم گردشگری و کشاورزی را در کشور توسعه دهیم باید از صنعت آب و برق حمایت کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز