خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو:

بیطرف با احداث سدها ایران را تبدیل به گورستان کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۷۳۸

نماینده ارومیه تاکید کرد: بیطرف با احداث سدها به جای اینکه ایران را گلستان کند تبدیل به گورستان کرده است و به جای استفاده از تکنولوژی قنات اکثر قنات‌ها را خشک کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر قاضی‌پور در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو با بیان اینکه آب حیات و ممات ماست جنگ آینده جنگ آب است، اظهار داشت: وضع موجود کشور و به تبع آن شرایط زیست محیطی موجود محصول دوره مدیریتی شما است.

او با طرح این سوال که نقش بیطرف در کمبود آب شرب و کشاورزی چقدر است، افزود: در حال حاضر ۱۴ استان درگیر با ریزگردها هستند، در شهرها و روستاها جیره‌بندی آب داریم و باید گفت که حمل آب با تانکر برای ما خجالت آور است.

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: آیا مشکلات آبی کشور که در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده‌ایم به دلیل کمبود بارندگی است و یا به دلیل مدیریت ناکارآمد است.

او خطاب به بیطرف گفت: آقای بیطرف با وضعیت بیماری مدیریت شرکت‌های نیروگاهی آیا می‌توانید در وزارت عریض و طویل نیرو موفق باشید؟ آیا می‌توانید با تخلفات نیروگاه‌ها برخورد کنید چرا که اگر کارفرما و پیمانکار یکی باشد رانت به وجود می‌آید.

این نماینده مجلس ادامه داد: شما در بستن حق آبه هیرمند توسط افغانستان هیچ کاری نکردید و سیستان و بلوچستان که به این روز انداختید. در زمینه حق آبه ما از رودخانه‌ای که ترکیه بر روی آن سد ایلسو را احداث کرده چه کاری انجام دادید؟ برای مهار آب‌های مرزی چه برنامه‌ای دارید؟ آیا برنامه‌های شما به نفع خارجی‌ها است یا برای منافع داخل کشور است؟

او یادآور شد: آیا اعتقادی به جمع‌آوری آب‌های سطحی د ارید یا خیر برای مهار آب‌های مرزی چه برنامه‌ای دارید؟

قاضی پور خاطرنشان کرد: نمایندگان گیلان، مازندران و گلستان با همت خودشان انتقال آب را در برنامه ششم منتفی کردند آیا شما می‌خواهید با آنها درگیر شوید قطعا زور شما به شیرمردان شمالی نمی‌شود.

او گفت: احیای زاینده‌رود خواست عمومی مردم ایران است آیا توان مدیریت آن را دارید، البته خیر.

این نماینده مجلس تاکید کرد: خوزستان با مشکلات آب و گرد و خاک و آب و هوا دست و پنجه نرم می‌کند که این شایسته جنوب کشور نیست.

او ادامه داد: آیا سزاوار است که تهران با دمای ۲۰ درجه کمتر برق داشته باشد اما جنوب کشور بی‌برق باشد.

قاضی‌پور خطاب به بیطرف تاکید کرد: در زمان مدیریت شما چندین تالاب و دریاچه خشک شد و یا در حال خشک شدن است دومین دریاچه نمکی جهان نگین شمال غرب خشک شده که با جان میلیون‌ها نفر ارتباط مستقیم دارد در زمان ارتفاع دریاچه ارومیه چهار متر کاهش یافت اما در زمان احمدی‌نژاد ۳ متر کاهش یافت. یعنی شما در قتل دریاچه ارومیه سهم حداکثری داشتید و اکنون برای نجات دریاچه ارومیه پساب نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها را بدون تصفیه می‌ریزند.

او تصریح کرد: ستاد احیای دریاچه ارومیه که آقای جهانگیری در راس آن است به ستاد مرگ آذربایجان تبدیل شده است.

قاضی‌پور گفت: بیطرف با احداث سدها به جای اینکه ایران را گلستان کند تبدیل به گورستان کرده است و به جای استفاده از تکنولوژی قنات اکثر قنات‌ها را خشک کرده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز