خبرگزاری کار ایران

آخوندی در تشریح برنامه‌هایش برای وزارت راه و شهرسازی:

۱۹ میلیون نفر در بد مسکنی مطلق زندگی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۲۵۳۱۷

وزیر پیشنهاد راه و شهرسازی با بیان اینکه بیشتر از خانوار در کشور، خانه داریم، گفت: ۱۹ میلیون نفر در بد مسکنی مطلق زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، در تشریح برنامه‌های خود برای وزارت راه و شهرسازی و دفاع از آن، با تبریک سالروز ورود آزادگان به کشور و تشکر از مجلس برای رسیدگی به صلاحیت وزرا طی روزهای گذشته گفت: از ۱۳۲ نماینده‌ای که برای دفاع از من ثبت نام کرده و کسانی که از من دفاع کرد‌ه‌اند و همچنین کسانی که در مخالفت با من رنج نقد را به جان خریدند، تشکر می‌کنم.

او با بیان اینکه برنامه وزرا همان برنامه پنج ساله ششم است که در مجلس به تصویب رسیده و وزرا باید برای اجرای آن برنامه داشته باشند، اظهار داشت: با توجه به مسائل مطرح شده در حوزه مسکن ابتدا در این باره سخن می‌گویم. بخش مسکن دست‌کاری‌شده‌ترین بخش در اقتصاد ملی ایران است. تعداد خانوار موجود در ایران، حدود ۲۴ میلیون و ۱۹۰ هزار مسکن است و ما حدود تعداد ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار خانه داریم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ادامه داد: بیشتر از خانوار در کشور، خانه داریم ولی این آمارها نشاندهنده وضع مسکن خوب است؟ قطعا خوب نیست.

آخوندی با بیان اینکه آمار سال ۹۵ نشان می‌دهد دو میلیون و ۵۸۷ هزار خانه داریم که ظرف پنج ساله کشور دو میلیون خانه خالی در کشور افزوده شده است، تصریح کرد: دو میلون و ۱۰۰ هزار خانه به عنوان خانه دوم در کشور وجود دارد. مجموع این خانه‌های خالی و خانه‌های دوم نشان می‌دهد حدود ۴۷۰ میلیارد دلار ثروت کشور در قالب خانه‌های خالی و خانه‌های دوم ائتلاف شده است. این وضعیت بازار دست‌کاری‌شده مسکن در ایران است.

او افزود: در سال ۹۲ نسبت به سال ۸۴ قیمت زمین در تهران ۹ برابر افزایش یافته و قیمت آپارتمان نیز شش برابر شده است در حالی که شعار دولت قبل حذف قیمت زمین از آپارتمان بود. ۱۹ میلیون نفر در بد مسکنی مطلق زندگی می‌کنند.

ادامه دارد..................

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز