خبرگزاری کار ایران

مشاور مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب در گفت و گو با ایلنا عنوان کرد:

تدوین راهبردهای بلند مدت آب در زمان وزارت بیطرف/ اقدامات ماندگار وزیر پیشنهادی نیرو در وجوه نرم افزاری و غیر سازه‌ای مدیریت آب

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۹۳۹

مشاور مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: بیطرف در دوره وزارت خود از وجوه نرم افزاری و غیر سازه ای مدیریت آب غافل نبود و اقدامات بنیادی و ماندگاری در این زمینه دارد.

 یعقوب همتی مشاور مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان این مطلب گفت: بیطرف در زمان تصدی وزارت نیرو  مدیریت سازه های عظیم و با اهمیت تامین آب را به شکل مستقیم و غیر مستقیم به عهده داشت، اما این مسئولیت ها و جو حاکم و جاذبه هایی که در آن زمان برای مدیریت سازه ای تامین و توزیع آب وجود داشت، وی را از پرداختن به وجوه نرم افزاری و غیر سازه ای مدیریت آب غافل نکرد و اقدامات بنیادی و ماندگار بسیاری در این زمینه از وی به یادگار مانده است.

وی با اشاره به تدوین برنامه بلند مدت تحقیقات آب در وزارت نیرو در زمان بیطرف گفت: یکی از اقدامات مهمی که در دوره وزارت وی انجام شد، تدوین نظام و برنامه بلند مدت تحقیقات آب در وزارت نیرو بود.

همتی ادامه داد: این برنامه چرخه تشخیص و تبیین نیازها، تعریف پروژه ها، انجام کار، نظارت و جمع بندی دستاوردهای تحقیقاتی را شامل می‌شد. علاوه بر این، نظامی برای اجرا و تحقق این چرخه طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شد که طیف وسیعی از مراکز علمی – تحقیقاتی و دانشگاه های کشور را در بر می‌گرفت و گستره وسیعی از محققین و پژوهشگران، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و نیروهای متخصص شاغل در بخشهای خصوصی و دولتی مرتبط با آب را در خدمت پاسخگویی به نیاز های تحقیقاتی بخش آب کشور قرار داد.

این کارشناس بخش آب تصریح کرد: یکی از مراکز تحقیقاتی که در زمان ایشان به شکلی کاملا جدید و نوآورانه تاسیس شد، مرکز مطالعات و تحقیقات باروری ابرها بود که مرکز آن در شهر یزد قرار دارد و به کل در حوضه های آبی کل کشور ارائه خدمات می‌نماید.

وی با اشاره به ساماندهی سامانه پایش منابع آب و مطالعات پایه توسط بیطرف در وزارت نیرو ادامه داد: بازنگری و تقویت سامانه پایش کمی و کیفی منابع آب که در وزارت نیرو با نام مطالعات پایه شناخته میشود و پرداختن به مطالعات راهبردی مدیریت آب نیز از جمله اقدامات غیر سازه ای مدیریتی بود که در زمان وزارت وی سامان یافت.

همتی اقدام دیگر را تشکیل موسسه تحقیقات آب عنوان کرده و افزود: در حال حاضر موسسه تحقیقات آب به عنوان یکی از فعالان عرصه تحقیق و پژوهش در صنعت آب و فاضلاب کشور، با داشتن دو پژوهشکده در تهران و چهار مرکز ملی مطالعاتی ـ تحقیقاتی در شهرهای تهران،‌ ساری، یزد و شیراز‌ در تلاش است تا با استفاده از کارشناسان و متخصصان بخش‌های مرتبط با این صنعت و قراردادن فضایی مناسب در اختیار آن‌ها به منظور تجربی ساختن آموخته‌های تئوری، هدف انجام پژوهش با زمینه تجاری‌سازی را در سازمان‌ها و مؤسسات تحقیقاتی نهادینه سازد.

وی با تاکید بر تدوین و تصویب راهبردهای بلند مدت آب کشور افزود: راهبردهای بلند مدت آب کشور در زمان تصدی وزارت وی در وزارت نیرو تدوین و به تصویب  هیئت وزیران وقت رسید و به‌ عنوان نقشه راه مدیریت جامع منابع آب با تاکید بر فعالیت های غیر سازه ای و تعامل فیمابین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آب و خاک کشور و جزء اسناد بالادستی بخش آب کشور همچنان مورد استناد است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز