خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در وزارت نیرو در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

کمترین میزان دشت‌های ممنوعه بحرانی کشور در زمان بیطرف

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۸۷۳

معاون دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفا وزارت نیرو گفت: کمترین میزان دشت‌های ممنوعه بحرانی کشور بعد از انقلاب در زمان دولت هفتم و هشتم و در زمان بیطرف بوده است.

هدایت فهمی معاون دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفا وزارت نیرو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان این مطلب اظهار کرد: تا قبل از سال 57 حدود 42 دشت ممنوعه بحرانی در کشور وجود داشت، اما با افزایش برداشت‌ها بعد از انقلاب و تا قبل از دولت آغاز به کار پنجم یعنی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تعداد دشت‌های ممنوعه کشور 66 دشت بود.

وی ادامه داد: در دوره دولت پنجم و ششم جمهوری اسلامی به 70 دشت افزایش یافت و پس از آن، در دوره دولت‌های هفتم و هشتم و وزارت مهندس حبیب الله بیطرف این میزان به 57 دشت تقلیل یافت.

فهمی ادامه داد: در دوران دولت نهم و دهم این میزان مجدداً با افزایش رشد روبرو بوده و به 62 دشت رسید و در دولت یازدهم دوباره تعداد دشت‌های ممنوعه بحرانی کشور با اندکی کاهش به 60 دشت رسید.

معاون دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفا وزارت نیرو تصریح کرد: بر اساس آمار رسمی، کمترین میزان دشت‌های ممنوعه بحرانی بعد از انقلاب مربوط به زمان وزارت مهندس بیطرف به میزان 57 دشت بوده است.

وی تاکید کرد: در تمام دولت‌های بعد از انقلاب، برنامه چهارم توسعه از شاخص‌ترین برنامه‌های جمهوری اسلامی به دلیل انجام کار کارشناسی دقیق در تمامی عرصه‌ها از جمله تدوین سند ملی دربخش آب و تدوین سند فرابخشی در بخش آب برای اولین بار در کشور بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز