خبرگزاری کار ایران

روند کاهشی قیمت میوه و سبزی در هفته سوم مرداد

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۴۳۱

بر اساس گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی اقلام خوراکی در شهر تهران در هفته منتهی به 20 مرداد، نرخ برنج، گوشت قرمز و قند و شکر در هفته یاد شده ثابت ماند.

به گزارش ایلنا؛ در این هفته قیمت لبنیات 0.5 درصد، تخم مرغ 3.2 درصد، حبوب 0.1 درصد، گوشت مرغ 1.1 درصد، چای 0.1 درصد و روغن نباتی 0.5 درصد رشد داشتند و در مقابل میوه های تازه 4.6 درصد و سبزی های تازه 4.7 درصد کاهش قیمت ثبت کردند.

*لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت پنیر غیرپاستوریزه معادل 0.7 درصد و کره پاستوریزه 5.6 درصد افزایش داشت. بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود؛ قیمت تخم مرغ معادل 3.2 درصد افزایش یافت و 119 هزار تا 150 هزار ریال فروش می رفت.

*برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج قیمت تمام اقلام ثابت بود؛ در گروه حبوب بهای عدس معادل 0.2 درصد افزایش داشت و بهای سایر اقلام بدون تغییر بود.

*میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی در میادین زیر نظر شهرداری گلابی عرضه نمی شد. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه بهای گیلاس معادل 1.8 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 0.9 درصد تا 20.7 درصد کاهش یافت. در گروه سبزی های تازه قیمت سبزی های برگی نسبت به هفته قبل ثابت بود. بهای لوبیا سبز معادل 3.7 درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 1.8 درصد تا 19.1 درصد کاهش داشت.

* گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود و قیمت گوشت معادل 1.1 درصد افزایش یافت.

* قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای قند و شکر ثابت بود و قیمت چای خارجی معادل 0.1 درصد، روغن نباتی جامد 1 درصد و روغن نباتی مایع 0.1 درصد افزایش داشت.

* تغییرات ماهانه قیمت ها

نگاهی به تغییر قیمت ها در 11 گروه کالایی یاد شده بیانگر آن است که لبنیات 0.6 درصد، تخم مرغ 30.4 درصد، برنج 0.1 درصد، گوشت مرغ 4.4 درصد، چای 0.8 درصد و روغن نباتی 1 درصد نسبت به هفته مشابه ماه قبل (تیر) افزایش قیمت داشت اما قیمت ماهانه حبوب 0.4 درصد، میوه های تازه 6.9 درصد، سبزی های تازه 6 درصد، گوشت قرمز 1.2 درصد و قند و شکر 0.4 درصد افت کرد.

*تغییرات سالانه قیمت ها

همچنین نرخ مواد خوراکی یاد شده در یک سال منتهی به بیستم مرداد امسال نشان می دهد قیمت لبنیات 8.1 درصد، تخم مرغ 29.6 درصد، برنج 4.7 درصد، حبوب 17 درصد، میوه های تازه 13.5 درصد، سبزی های تازه 36.7 درصد، گوشت قرمز 20.3 درصد، گوشت مرغ 9درصدف چای 24 درصد و روغن نباتی 8.3 درصد افزایش داشته اما قیمت قند و شکر با افت 20.4 درصدی رو به رو شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز