خبرگزاری کار ایران

اولادقباد در موافقت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:

نقطه عطف کرباسیان اصلاح ساختار گمرک کشور است

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۳۹۸

نماینده مردم تهران تاکید کرد: نقطه عطف آقای کرباسیان اصلاح ساختار گمرک کشور است که با ایجاد سامانه نوین گمرک قاچاق کالا را کاهش دادند طبق آمار قاچاق کالا از ۲۸ میلیارد دلار به ۱۲ میلیارد دلار کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران و موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهار کرد: همانگونه که می‌دانید اقتصاد ایران با شرایط بسیار ویژه‌ای روبرو بوده است. دولت دوازدهم در شرایطی شروع به کار می‌کند که از منافع برجام و اصلاحات اقتصادی که نتایج آن ثبات اقتصادی ، تورم تک رقمی ، افزایش سطح مالیاتی از بودجه است بهره‌مند می‌شود.

او افزود:‌ رشد اقتصادی در سال ۹۱  منفی ۷ درصد بوده که در سال ۹۵ به مثبت ۱۲ درصد رسیده است همانطور که همه می‌دانیم تورم در ایران در زمانی به ۴۰ درصد می‌رسید که الان تک رقمی است علیرغم تلاش‌های صورت گرفته در جایگاه قابل قبولی نیستیم اما باید اصلاحات ساختاری و نهادی را در دستور کار دولت قرار دهند.

نماینده مردم تهران عنوان کرد: وزیر پیشنهادی اقتصاد باید با توجه به جایگاه اقتصادی کشور از شجاعت و صداقت مدیریت برخوردار باشد و در حوزه‌های بانک، مالیات و هزینه اقتصادی دولت فرماندهی اقتصادی را برعهده بگیرد.

او افزود: وزیر اقتصادی باید جرات تصمیم‌گیری قاطع داشته باشد و کار را به صورت عملیاتی شروع کند. در خصوص وزیر پیشنهادی دکتر کرباسیان و میزان تحصیلاتشان باید بگویم ایشان دارای مدرک دکترا در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی هستند و تاکنون ۱۶ جلد کتاب اقتصادی را تالیف و ترجمه کرده‌اند با توجه به سوابق تدریس در دانشگاه اقتصاد و مدیریت توانایی ارائه تئوری‌های اقتصادی را دارند .

اولادقباد در رابطه با سوابق اجرایی کرباسیان خاطرنشان کرد: از نظر سوابق اجرایی ایشان ۲۸ سال سابقه معاونت وزیر را در کارنامه دارند و تاکنون معاونت وزیر صنعت ، وزیر نفت ، بازرگانی و اقتصاد را برعهده داشته‌اند و به مدت ۴ سال معاون آقای طیب نیا بوده و نقش موثری در اقتصاد ایفا کرده است.

او افزود: ایشان با اندوخته‌های بسیاری که در زمینه اقتصاد و شوراها دارند و از شورای پول و اقتصاد تا شورای کمیسیون اقتصاد عضویت داشته‌اند و این نشانه احاطه کامل و جامع ایشان به مسائل اقتصادی است. نقطه عطف آقای کرباسیان اصلاح ساختار گمرک کشور است که با ایجاد سامانه نوین گمرک قاچاق کالا را کاهش دادند طبق آمار قاچاق کالا از ۲۸ میلیارد دلار به ۱۲ میلیارد دلار کاهش یافته است.

نماینده مردم تهران در ادامه تصریح کرد: سوابق کاری ایشان در اتاق بازرگانی در ارتباط با صاحبان کسب و کار نشانه توانایی آقای کرباسیان است که دارای قدرت تعامل و همکاری چندجانبه هستند. با توجه به اینکه عدم وجود هماهنگی تصمیم‌گیران تیم اقتصادی باعث ضعف اقتصاد شده امیدوارم بتوانند با ارتباط بین دستگاه‌ها و وزارتخانه ذیربط بر این مشکلات فائق آیند.

اولاد قباد با اشاره به پایبندی کرباسیان به استناد بالا دستی و برنامه ششم توسعه تاکید کرد: پایبندی ایشان به اسناد بالادستی برنامه ششم توسعه و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی و اصل ۳۴ قانون اساسی است امیدواریم در گزارشی که معاونت نظارت در خصوص کارشناسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی  که انجام شده تطبیق برنامه با این اصول را در نظر بگیرد از برنامه‌های ایشان ۴۸ درصد با احکام بالادستی هماهنگ است و ۴۳ مورد هم با سیاست‌ها همسو است .

او افزود:‌ در کنار تمام نقاط برنامه‌های ایشان مهمترین خواسته مجلس تلاش برای رفع مشکلات ساختاری اقتصاد ایران است و مباحث مختلف با اصلاح نظام بانکی و مالیاتی و حوزه گمرک باید مدنظر قرار گیرد و وابستگی دولت به درآمدهای نفتی به حداقل برسد که این امر با اصلاحات نظام مالیاتی قابل اجراست اصلاح ساختار نرخ‌های مالیاتی، بازنگری و اصلاح سیاست معافیت‌ها و حمایت موثر از تولید خواسته نمایندگان مجلس است.

نماینده مردم تهران در پایان گفت: برنامه‌های دکتر کرباسیان در رابطه با مدیریت بدهی‌های دولت به ویژه در رابطه با مطالبات پیمانکاران است پویاسازی شرکت‌های پیمانکاری باعث رونق در زندگی کارگرانی می‌شود که زندگی آنها به فعالیت شرکت‌ها وابسته است. تا شفافیت اقتصادی انجام نشود رونق اقتصادی نخواهیم داشت مشکلات و ناکارآمدی سیستم بانکی نیازمند تلاش‌های وزیر پیشنهادی دولت است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز