خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌گذاری 76 هزار یورویی ژاپنی‌ها در کشت گیاهان دارویی در ایران

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۲۹۸

سفیر ژاپن در ایران با بیان اینکه از سال 1378 سفارت ژاپن در ایران در قالب طرح GGP از پروژه‌های ارگان‌های دولتی و سازمان‌های خصوصی حمایت کرده است، گفت: 132 پروژه در ایران در زمینه‌های آموزشی، مراقبتی، بهداشت اولیه، بهزیستی و توسعه تعاونی‌های روستایی اجرایی کرده است.

به گزارش ایلنا از ساری، هیرویاسو کوبایاشی در مراسم افتتاحیه کارگاه عرقیات تیرتاش گلوگاه اظهار کرد: افتخار بزرگی است که از طرف دولت ژاپن در این مراسم حضور دارم و تمایل دارم برای پروژه احداث کارگاه تولید عرقیات گیاهی در مازندران را تبریک بگویم.

وی افزود: معتقد هستم علاوه بر وجود همه مشکلات، موفقیت بزرگی در این پروژه حاصل شده است،مایل هستم قدردانی صمیمانه از تمامی اقدامات و تعهدی که در این پروژه صرف شده ابراز دارم.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به زمان عقد قرارداد این پروژه، بیان کرد: این پروژه در اسفند سال 1393 پس از امضاء قرارداد بین سفارت ژاپن در تهران و سازمان جهادکشاورزی در استان مازندران در قالب طرح GGP به معنای برنامه کمک‌های بلاعوض برای پروژه‌های تامین امنیت انسانی، بسته شده است.

سفیر ژاپن تصریح کرد: طرح GGP به دلیل کمک‌های انعطاف‌پذیر و به موقع برای رفع نیازهای اولیه انسانی به شهرت خوبی دست یافته است.

وی گفت: از سال 1378 سفارت ژاپن در ایران در قالب طرح GGP از پروژه‌های ارگان‌های دولتی و سازمان‌های خصوصی حمایت کرده است در نتیجه این سفارت تاکنون 132 پروژه در ایران در زمینه‌های آموزشی، مراقبتی، بهداشت اولیه، بهزیستی و توسعه تعاونی‌های روستایی اجرا کرده است.

هیرو یاسو کوبا یاشی بیان کرد: در واقع در این پروژه که توسط سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران برای شرکت تعاونی روستای تیرتاش درخواست شده،دولت ژاپن مبلغ 75 هزار و 949 یورو در اسفند 1393 اهدا کرده است.

وی یاد آور شد: این کارگاه به منظور ارتقا اعتماد به نفس و خودکفایی زنان روستایی با ماشین آلات جدید برای فرآوری گیاهان دارویی که در این منطقه رشد می‌کنند تاسیس و تجهیز شده است.

سفیر ژاپن در ایران گفت: دولت ژاپن علاقه من به گسترش روابط دوستانه با ایران است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز