خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون زنان بازرگان در گفت‌وگو با ایلنا:

کرباسیان به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اعتقاد دارد/ کرباسیان نشان داده اهل اصلاح و نوسازی ساختارهاست

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۱۹۸

مقیمی گفت: کرباسیان در گمرک نشان داد که اهل اصلاح و نوسازی ساختارها است و به دنبال کاهش بوروکراسی اداری است. پس می‌تواند در ساختار نظام بانکی، مالیاتی و ارزی نیز این سیاست را ادامه دهد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص معرفی مسعود کرباسیان به عنوان وزیر اقتصاد گفت: در چهار سال گذشته به لطف توافق هسته‌ای و ارتباط با سایر کشورها اقتصاد کشور پس از یک دهه از تاریکی و خموشی خارج شد که بیشتر این عقب‌افتادگی به سبب تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی بود که علیه کشورمان اعمال شد.

فاطمه مقیمی ادامه داد: برنامه اصلی اقتصادی کشور جذب منابع خارجی است. در صورتی که ساختارهای اقتصاد ما قدیمی، فرسوده است و نظام‌های بانکی و مالیاتی  با این سیاست همراه نیستند. مهم‌ترین وظیفه وزیر آینده اقتصاد این است که این ساختارها را اصلاح کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه وزیر اقتصاد ریاست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را بر عهده دارد در واقع مهم‌ترین عامل پیوند بخش خصوصی با دولت است و با توجه به اینکه کرباسیان سابقه تعامل و همکاری با بخش خصوصی دارد می‌تواند در این امر موفق شود.

مقیمی ادامه داد: کرباسیان در گمرک نشان داد که اهل اصلاح و نوسازی ساختارها است و به دنبال کاهش بوروکراسی اداری است. پس می‌تواند در ساختار نظام بانکی، مالیاتی و ارزی نیز این سیاست را ادامه دهد. ضمن آن که ایشان سابقه عضویت در هیات رئیسه اتاق ایران و هیات نمایندگان اتاق تهران را نیز دارد.

رئیس کانون زنان بازرگان ایران تصریح کرد: کرباسیان به خوبی نیازهای بخش خصوصی را می‌داند و درک درستی از نیازهای این بخش دارد. اگر این تغییرات و سیاست‌ها در طول چهار سال آینده پیدا شود می‌توان امید داشت که اقتصاد ایران در این مدت شکوفا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز