خبرگزاری کار ایران

چیت چیان در آخرین نشست خبری در دولت یازدهم:

با همکاری مردم و رسانه‌ها از خاموشی عبور کردیم/ در دولت یازدهم به ازای هر سال یک میلیارد و 120 میلیون متر مکعب آب جدید استحصال شد/ کارنامه قبولی وزارت نیروی یازدهم

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۵۴۷

وزیر نیرو اظهار داشت: قبل از انقلاب حدود 500 میلیون متر مکعب آب جدید استحصال شد و از اول انقلاب تا بدو دولت یازدهم این رقم به 760 میلیون متر مکعب رسید اما در دوره چهار ساله دولت یازدهم به ازای هر سال یک میلیارد و 120 میلیون متر مکعب آب استحصال شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در آخرین نشست خود در کابینه دولت یازدهم که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: ما طی چهار سال گذشته همکاری‌های نزدیکی را پشت سر گذاشتیم و اکنون صنعت آب و برق کشور در آستانه تغییر مدیریت است و من یقین دارم که این تغییر تبدیل به احسنت است و شرایط بهتر خواهد بود.

وی با آرزوی توفیق برای وزیر نیروی دولت دوازدهم تشریح کرد: با توجه به تجربه و سابقه آقای بیطرف حتما روزهای بهتری را در صنعت آب و برق کشور شاهد خواهیم بود.

چیت‌چیان در ادامه گفت: این گونه مسئولیت‌ها موقت بودن را در ذات خود دارد و از هیچ کس انتظار ندارد که دائما در این گونه پست‌ها حضور داشته باشد. بنابراین تغییرات زمینه‌ای است تا استعدادها و ظرفیت‌های گوناگون مسئولیت بپذیرد و مهمترین خاصیت آن این است که از همه ظرفیت‌ها در کشور استفاده شود.

وی ادامه داد: اصلا نباید این گونه تصور شود که فقط در مسئولیت وزارت می‌توان خدمت کرد در کشور ما زمینه‌های فعالیت بیشماری وجود دارد که می‌توان در آنها انجام وظیفه کرد. ارزش کار به جایگاه نیست بلکه به نیت انسان و اثربخشی در کار بستگی دارد اینکه مسئولیت بالا یا پایین باشد اهمیتی ندارد.

وی با ابراز قدردانی از همکاری‌ زیرمجموعه‌های وزارت نیرو خاطرنشان کرد: وزارت نیرو هیچ گاه سیاسی نبوده است و معاونین و مسئولین این حوزه نیز در پی این نبودند که کار سیاسی انجام دهند. بنابراین تمام همت و وقت خود را جهت به کارگیری دانش و تجربه جهت ارائه خدمت بهتر به مردم به کار بستند.

وی با اشاره به اینکه ما در سال 95 کارنامه وزارت نیرو را تدوین کردیم، تصریح کرد: با دیدن کارنامه دریافتم که طی چهار سال گذشته فعالیت‌های ما موفقیت آمیز بوده است و این نتایج حاصل کار 150 هزار نفری است که در اقصی نقاط کشور در مجموعه وزارت نیرو وظیفه خدمت‌رسانی به مردم را داشته‌ام.

مقام عالی وزارت نیرو با اشاره به رقم استحصال آب قبل و بعد از انقلاب و مقایسه آن با دوره چهار ساله دولت یازدهم اظهار داشت: قبل از انقلاب حدود 500 میلیون متر مکعب آب جدید استحصال شد و از اول انقلاب تا بدو دولت یازدهم این رقم به 760 میلیون متر مکعب رسید اما در دوره چهار ساله دولت یازدهم به ازای هر سال یک میلیارد و 120 میلیون متر مکعب آب استحصال شد.

وی ادامه داد: آبرسانی روستایی در سال 93 ، 94 و 95 جهش آشکاری داشت به طوری که فقط در سال  95 به اندازه 10 سال قبل از دولت آبرسانی روستایی داشتیم.

چیت‌چیان ادامه داد: در کل ما طی این مدت برای اجرایی شدن پروژه‌های آبرسانی روستایی با دو هزار و 900 پیمانکار قرارداد بستیم و 59 هزار نفر در فعالیت‌های آبرسانی روستایی و عمران و توسعه مشغول به کار شدند.

وی همچنین گفت: ما فقط در چهار سال گذشته به اندازه 26 درصد کل تصفیه‌خانه فاضلاب 50 سال گذشته پروژه اجرا کردیم که یک چهارم آن مربوط به دولت یازدهم بود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت رسانه‌ها در حوزه صنعت آب و برق کشور بیان کرد: من از ابتدای کار در دولت یازدهم همواره تصورم بر این بود که رسانه‌ها عضو این صنعت هستند و هیچ فاصله‌ای بین ما و رسانه‌ها وجود ندارد.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه وظیفه آگاهی رسانی کاری بسیار عظیم است خطاب به خبرنگاران خاطرنشان کرد: کار شما تولید آگاهی و فکر است و به دلیل ارزش و اهمیت محصولات شما شریف‌ترین کار را انجام می‌دهید و در نتیجه فعالیت شما آگاهی مردم افزایش می‌یابد حتی بسیاری از مسئولین آگاهی خود را از رسانه‌ها دارند.

وی با اشاره به اینکه تعامل دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها برای مدیران اجرایی مبدا فکر، خلاقیت و طرح‌های جدید است تاکید کرد: ارزش کار خود را بدانید چرا که در بسیاری مواقع مطالب شما در ذهن مدیران مبدا طرح و نوآوری مدیران خواهد بود.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به روند تولید و مصرف برق در زمان پیک سال جاری تصریح کرد: ما در زمان پیک 55 هزار مگاوات برق تولید و به مردم تحویل دادیم که در این بین با همکاری که مردم، کشاورزان و صنایع داشتند 4500 مگاوات توانستیم مدیریت بار داشته باشیم و اگر این همکاری صورت نمی‌گرفت دچار 5 هزار مگاوات خاموشی می‌شدیم.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که عزم همکاری دولت و رسانه‌ها تداوم یافته و در دوره آینده نیز به صنعت آب و برق کشور کمک شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز