خبرگزاری کار ایران

به میزبانی شرکت برق منطقه ای اصفهان برگزار شد

پیشگیری و کنترل پدیده گرد و غبار در فلات مرکزی ایران بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۹۲۹

نشست تخصصی پیشگیری و کنترل پدیده گرد و غبار با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان و مدیران ادارات منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، هواشناسی و شرکت‌های برق منطقه ای اصفهان، یزد، سمنان و قم در محل سالن اجتماعات شرکت برق منطقه ای اصفهان برگزار شد.

به‌گزارش ایلنا، در این جلسه "رسول موسی رضایی" مدیر عامل شرکت برق منطقه ای اصفهان در جلسه با اشاره به فعالیت‌های شرکت به اثرات مخرب ریزگردها بر تاسیسات صنعت برق پرداخت.

 در ادامه مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به تأثیرات پدیده گرد و غبار در بخشهای مختلف، بر ضرورت تدوین سناریوهای عملیاتی جهت پیشگیری و کنترل این پدیده در منطقه مرکزی کشور تأکید و اعلام داشت: می‌بایست کارگروه تخصصی در این بخش با حضور استان‌های متأثر از این رخداد به صورت کارشناسی تشکیل و در جهت تدوین استراتژی لازم در کنترل کانون‌های گرد و غبار با هماهنگی ستاد مرکزی کشوری اقدام نمایند.

در این جلسه مصوب شد ظرف دو ماه آینده با حضور دست اندرکاران بخش‌های مرتبط، همایش علمی و اجرایی در این بخش برگزار و بستر لازم در اجرای راهکارهای عملیاتی ایجاد شود.

این نشست تخصصی با هدف تعیین اولویت‌های مطالعاتی و مقابله با کانون‌های گرد و غبار تشکیل گردیده است. با توجه به وسعت دریاچه قم و قرار گرفتن آن بین سه استان اصفهان، سمنان و قم و نیز ظرفیت بالقوه این دریاچه در تشدید پدیدهٔ گرد و غبار و ریزگردها در کلانشهرهای حوزه مرکزی ایران، برگزاری این نشست تخصصی می‌تواند زمینه پیشگیری و کنترل پدیده گرد و غبار را در فلات مرکزی ایران فراهم نماید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز