خبرگزاری کار ایران

رییس ایدرو در مراسم امضای بزرگترین قرارداد سرمایه گذاری تاریخ صنعت خودرو ایران :

خودروی مشترک ایران – رنو سال آینده وارد بازار می‌شود/ سرمایه گذاری 660 میلیون یورویی در فاز اول

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۷۷۷

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت : میزان سرمایه گذاری درتولید خودروی مشترک با شرکت رنوی فرانسه در فاز اول 660 میلیون یورو و سرمایه گذاری برای تولید 300 هزار دستگاه خودرو در دو فاز است.

به گزارش ایلنا، منصور معظمی در مراسم امضای قرارداد همکاری مشترک خودوریی با رنوی فرانسه افزود : در فاز اول که تولید از اواخر سال آینده وارد بازار می شود 150 هزار دستگاه و تا سال 2024 به سقف 300 هزار دستگاه می رسد.

وی از دیگر نکات مورد توجه در این قراداد را ایجاد هاب R&D توسط رنو در ایران دانست وگفت : این اقدام برای اولین بارانجام می شود و رنو حدود 6 مرکز تحقیق و توسعه دارد و یکی از آنها در ایران خواهد بود.

معظمی ادامه داد : این کمک می کند که در صنعت خودرو بتوانیم به رضایتمندی و استفاده بیشتر ازتوانمندی داخلی داشته باشیم.

وی افزود : نکته دیگرقرارداد مسوولیت رنو برای صادرات 30 درصدی تولیدات و قطعات است وقتی می توانیم خودرو ساز باشیم که در صحنه بین المللی حضور داشته باشیم و ایدرو وارد این فاز شده است.

معظمیتصریح کرد : در بعد از برجام در صنعت خودرو 6 مشارکت نامه اجرایی شده و به طور قطع نتیجه این تصمیمات در آینده نزدیک هویداست.

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت یادآور شد : ویژگی بعدی این قرارداد برای قطعه سازان است که صنعت خودرو بدون این بخش معنا ندارد و در این مشارکت نامه دیده شده است این در حالی است که حدود 15 قطعه ساز ایرانی هستند که در لیست رنو قرار دارند و این تعداد به 60 خواهد رسید که این تعداد خوبی است.

معظمی ویژگی دیگر این قرارداد را وصل شدن به شبکه جهانی رنو عنوان کرد و افزود :  مصرف کنندگان محصولات ما می  توانند از تولیداتی بهره مند شوند که هم قطعات و هم خدمات پس از فروش متصل به شبکه جهانی است و شرکت ناصح پرتو به عنوان شریک ما حدود 35 شبکه توزیع دارند که با مجموعه رنو به  250 شبکه می رسد.

وی انتخاب مدیر عامل و هیات مدیره را طبق این قرارداد به صورت چرخشی اعلام کرد و گفت :  در دور اول مدیر عامل از طرف رنو و رییس هیات مدیره از طرف ایدرو و نایب رییس از طرف هولدینگ ناصح پرتو و مدیران ومعاونین مدیران از طرف ایران است و فرصت خوبی است برای تقویت نیروهای انسانی و افزایش توانمندی نیروهای داخلی تحصیل کرده.

معظمی گفت : در این مشارکت تولید گیربکس و شاسی دیده شده و با توجه به مجموعه مذاکرات طولانی سعی کردیم به تفاهم سه جانبه برسیم  که منافع هر سه تامین شود.

به گفته معظمی این قرارداد اشتغال مستقیم 3 هزار نفر را به طور مستقیم در پی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز