خبرگزاری کار ایران

سرپرست پالایشگاه ششم پارس جنوبی عنوان کرد:

تولید 75 هزار بشکه میعانات گازی از فازهای 15 و 16

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۰۷۲

فاز 15 و 16 پارس جنوبی با دریافت 6/56میلیون مترمکعب درروزبیش از 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین تولید می‌کند.

به گزارش ایلنا، احمد ولی پور؛ سرپرست پالایشگاه ششم پارس جنوبی با بیان اینکه این پالایشگاه دارای طراحی کاملی است، گفت: با تکمیل تمام بخش‌های فاز 15 و 16 شاهد افزایشی چشمگیر در تولید سایر فرآورده‌هایتولیدی از گاز در پارس جنوبی خواهیم بود.

وی افزود: این پالایشگاه توان تولید روزانه 75 هزار بشکه میعانات گازی دارد، که دارای ارزش بسیار بالایی است و می‌تواند خوراک پالایشگاه‌های داخلی بوده و یا برای صادرات به خارج از کشور ارسال شود.

به گفته ولی‌پور فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به‌زودی با رسیدن به ظرفیت کامل روزانه بیش از 2 هزار و 740 تن اتان تولید می‌کنند و در اختیار پتروشیمی‌های کشور و سایر مصرف‌کنندگان قرار خواهند داد.

سرپرست پالایشگاه ششم پارس جنوبی ظرفیت تولید پروپان این پالایشگاه را روزانه 2 هزار و 197 تن عنوان کرد و گفت: فازهای 15 و 16 توان تولید یک‌هزار و 366 تن بوتان را در روز نیز دارا هستند و ظرفیت تولید گوگرد پالایشگاه نیز روزانه 400 تن است.

گفتنی است، چندی پیش اولین محموله گاز مایع فازهای 15 و 16 با بالاترین کیفیت برای صادرات به مبادی خروجی ارسال شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز