خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

علی‌رغم کم آبی به دنبال تولید غذای 80 میلیون ایرانی هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۰۰۳

در دیدار وزیر جهاد کشاورزی ایران با نایب رئیس مجلس جمهوری گامبیا، دو کشور ضمن اعلام آمادگی خود را برای توسعه روابط اقتصادی،بر لزوم گسترش همکاری های کشاورزی اعلام کردند.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی در دیدار با «ممدو سانه» ، گامبیا را به خاطر منابع آبی فراوان کشوری ثروتمند توصیف کرده و اظهار کرد: ایران کشوری کم آب است اما علیرغم کم آبی با تلاش های زیاد به دنبال آن هستیم که غذای 80 میلیون ایرانی را خودمان تولید کنیم.

وی با اشاره به این که با عنایات خداوند و برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته، کشور از واردات سالانه نزدیک به 6 میلیون تن گندم بی نیاز و در تولید این محصول راهبردی خودکفا شده، تصریح کرد: گامبیا علاوه بر منابع آبی فراوان، حاصلخیزی خاک و اقلیم مناسب برای تولید محصولات گرمسیری که تقاضای جهانی بالایی هم دارد،ظرفیت های فراوانی برای آبزی پروری دارد.

وزیر جهاد کشاورزی،روابط دو کشور را در گذشته مناسب ارزیابی و تاکید کرد: ایران با برخورداری از تنوع اقلیمی دارای تجارب موفقی در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی است و آمادگی کامل دارد تا در زمینه های تحقیقاتی،آموزشی،ترویجی و ماشین آلات کشاورزی با کشور گامبیا همکاری کند و این امر را وظیفه انسانی و اسلامی خود می داند.

در این دیدار، نایب رئیس مجلس جمهوری گامبیا با اشاره به ظرفیت های این کشور،کشاورزی را بخش مهم اقتصادی و اشتغال مردم این کشور عنوان کرد و افزود: گامبیا کشوری است با منابع آب و خاک مناسب ولی برای افزایش تولید و حفظ حاصلخیزی خاک نیازمند مکانیزه کردن کشت محصولات کشاورزی و تامین کود است.

«ممدو سانه» با تاکید بر این که توسعه کشاورزی این کشور تاثیر زیادی بر اشتغال جوانان و جلوگیری از مهاجرت آنان دارد،خاطرنشان کرد:ایران در سال های اخیر پیشرفت های زیادی در بخش کشاورزی داشته و امیدواریم با تشکیل دولت جدید در گامبیا، همکاری های کشاورزی ایران با این کشور بیش از پیش توسعه یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز