خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش خبر داد:

واردات 12 میلیون لیتر بنزین طی 135 روز گذشته/ توزیع 300 میلیون لیتر بنزین از ستاره خلیج فارس از زمان راه‌اندازی

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۶۸۳

عباس کاظمی با اشاره به این که در حال حاضر پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه هفت میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند، ابراز امیدواری کرد که رقم تولید به 11 میلیون لیتر برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در جمع خبرنگاران با اعلام این که طی 135 روز گذشته متوسط مصرف بنزین 79 میلیون لیتر بوده است، اظهار داشت: در حال حاضر میزان ذخائر بنزین یک میلیارد لیتر است.

وی همچنین گفت: در مجموع در 135 روز گذشته به طور متوسط کمتر از 12 میلیون لیتر واردات بنزین داشته‌ایم.

کاظمی با اشاره به این که در حال حاضر پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه هفت میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند، ابراز امیدواری کرد که رقم تولید به 11 میلیون لیتر برسد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع از زمان راه‌اندازی ستاره خلیج فارس تاکنون بیش از 300 میلیون لیتر بنزین در بازار توزیع شده است.

وی ادامه داد: اکنون فاز نخست پالایشگاه تکمیل و در مدار سرویس قرار دارد و در حال تثبیت عملیاتی است و فاز دوم نیز سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

معاون وزیر نفت با اشاره به پروژه ارتقای کیفی تولیدات پالایشگاه‌های کشور توضیح داد: تا کنون قرارداد تجاری پالایشگاه اصفهان با شرکت دایلم کره به ارزش دو و نیم میلیارد یورو امضا شده و قرارداد با پالایشگاه‌های تبریز و تهران نیز به امضا رسیده و مذاکره برای ارتقای کیفی پالایشگاه بندرعباس نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و اکنون در مرحله مذاکره با فاینانسور هستیم.

وی تاکید کرد: با قراردادهایی که جهت ارتقای کیفی محصولات پالایشگاه‌های کشور امضا می‌شود، میزان مازوت تا سال 1404 به کمتر از 10 درصد خواهد رسید و تمامی محصولات استاندارد یورو 5 خواهند داشت.

کاظمی با اشاره به قرارداد ارتقای کیفی پالایشگاه تبریز بیان کرد: ارزش این قرارداد که با شرکت SKEC کره جنوبی امضا شد 1.6 میلیارد یورو است و بستگی به زمان قرارداد تجاری و مالی و پیشرفت مذاکرات با بانک مرکزی و اگزیم بانک کره ساخت آن طی 48 ماه به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز