خبرگزاری کار ایران

کشاورزیان:

دوره همکاری رانندگان با چند شرکت حمل و نقلی به سر رسید/ سهم 5 درصدی حمل و نقل عمومی از تصادفات جاده‌ای

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۳۹۸

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای طرح شبکه سیر (برندسازی در حمل و نقل جاده‌ای) در آینده نزدیک اظهار داشت: سهم حمل و نقل عمومی در تصادفات جاده‌ای کمتر از 5 درصد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، داوود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست سراسری مدیران حمل و نقل جاده‌ای مسافر با اشاره به اجرای طرح شبکه سیر (برندسازی در حمل و نقل جاده‌ای)، اظهار داشت: در هر فعالیت اقتصادی، دو فاکتور اصلی سرمایه و مدیریت فارغ از اینکه کدامیک از آنها در اولویت هستند مطرح است. ما نیز در اجرای طرح شبکه سیر به دنبال تقویت مدیریت در حمل و نقل جاده‌ای هستیم.

وی با تاکید بر اینکه معتقدم طرح شبکه سیر یعنی تقویت مدیریت در بخش حمل و نقل جاده‌ای مسافر ادامه داد: سه مزیت قابل توجه طرح شبکه سیر، افزایش ایمنی، افزایش کیفیت خدمات و ارزیابی کیفیت خدمات است که هر سه این موضوعات به مدیریت در بخش حمل و نقل برمی‌گردد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: طرح شبکه سیر پیش از این هم در سازمان مطرح بود. ما شرکت‌ها را مکلف به تغییر نام‌شان به لحاظ حقوقی نمی‌کنیم اما تمام اتوبوس‌ها و راننده‌ها باید تحت یک نمایندگی در مسیری مشخص تردد داشته باشند.

کشاورزیان با اشاره به موارد لازم‌الاجرا در طرح شبکه سیر اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع همکاری رانندگان با یک شرکت در قالب تفاهم‌نامه یا قرارداد است. همچنین شرکت مادر باید مدیریت امور پرسنلی داشته باشد به این معنا که رانندگان باید گزینش شوند.

وی ادامه داد: از این پس رانندگان در بغل‌نویسی‌های اتوبوس موظف هستند تنها نام یک شرکت را ثبت کنند و دیگر دوره اینکه یک راننده و یک اتوبوس با چند شرکت و در چند مسیر فعالیت داشته باشد گذشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: معتقدم علت عمده تصادفات جاده‌ای مربوط به عدم رعایت مقررات شبکه سیر است.

وی همچنین با تاکید بر این که مردم از سفر با اتوبوس هراسی ندارند اظهار داشت: سهم حمل و نقل عمومی در تصادفات جاده‌ای کمتر از 5 درصد است این در حالی است که سهم تردد اتوبوس‌ها در جاده‌ها 20 درصد است.

کشاورزیان با تاکید بر این که پایین بودن قیمت سوخت یک واقعیت تلخ است، گفت: نمی‌توانیم مردم را برای عدم سفر با اتوبوس سرزنش کنیم چرا که تردد با خودروی شخصی حق مردم است. موضوع رقابت چندین شرکت اتوبوسی در کشور است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در حال حاضر بیش از 1700 شرکت حمل و نقل مسافری جاده‌ای در کشور فعال هستند که این عدد هزار برابر میزان شرکت‌های فعال در کره‌جنوبی است و باید این رقم کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز