خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان خبر داد؛

احداث نیروگاه زباله‌سوز با سرمایه گذاری خارجی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۹۴۵

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان از امضای توافق نامه با سرمایه گذاران خارجی برای احداث نیروگاه زباله‌سوز در این استان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا، "عظیم بلبل آبادی" با اشاره به مقوله مهم استفاده بهینه از انرژی و نقش اساسی آن در اقتصاد خانواده و کشور و کمک به محیط زیست، اظهار داشت: بحث مدیریت مصرف از مباحث مهم در سطح جهانی بوده و از بهره وری انرژی و مدیریت مصرف به عنوان ششمین سوخت کره زمین یاد می‌شود و در همین راستا از مدیریت مصرف انرژی در بخش تولید انرژی برق به عنوان پاک‌ترین نوع تولید انرژی یاد می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان بحث مدیریت مصرف را در دستگاه‌های دولتی مهم دانست و افزود: در بسیاری از اوقات راهکارهای کاهش مصرف انرژی برق هزینه زیادی را در برنمی‌گیرند و با راهکارهای بسیار ساده می‌توان در انرژی برق صرفه جویی کرد. تنظیم درجه حرارت سیستم‌های سرمایشی، نصب سایه بان بر روی کندانسورها، استفاده از درزگیر، استفاده از پنجره‌های دو جداره و خاموش کردن لامپ‌های اضافی از جمله راهکارهای ساده و کم هزینه ای هستند که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شوند.

مهندس بلبل آبادی با اشاره به پروژه‌های آتی شرکت بیان داشت: یک دستگاه پست 63.20 کیلوولت GIS یا از نوع گازی که از آخرین تکنولوژی روز دنیا در آن استفاده شده است در منطقه صومعه سرا در حال احداث است که حداکثر تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: یک دستگاه پست 63.20 کیلوولت نیز در منطقه ضیابر احداث خواهد شد که قسمت اعظم تجهیزات پست خریداری شده است. در منطقه آج بیشه نیز یک دستگاه پست 63.20 کیلوولت GIS نصب و به بهره برداری خواهد رسید و برای منطقه غرب رشت و منطقه انزلی نیز احداث یک دستگاه پست 230 کیلوولت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از چالش‌های بزرگی که در استان گیلان با آن روبه رو هستیم تهیه زمین برای احداث پستهای برق است، بخصوص در تهیه زمین برای پست‌های بزرگ مانند پست‌های 230 کیلوولت، با چالش اساسی روبه رو هستیم و تهیه زمین مناسب برای احداث پستهای برق که دارای سند هم باشد کمتر یافت می‌شود و بسیار مشکل است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز