خبرگزاری کار ایران

افزایش ۰.۳ درصدی سپرده بانک‌ها/ بدهی غیردولتی‌ها کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۸۳۶

آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که بدهی بخش غیردولتی به سیستم بانکی در فروردین ماه سال جاری با ۰.۵ درصد کاهش نسبت به اسفندماه سال ۱۳۹۵ به ۹۱۳۱.۳ هزار میلیارد ریال رسیده است.

 به گزارش ایلنا و بر اساس آمار اعلام شده در گزیده های آماری منتشر شده از سوی بانک مرکزی و در بخش خلاصه دارایی ها و بدهی های سیستم بانکی آمده است که میزان دارایی های خارجی بانک ها در فروردین ماه سال جاری به ۵۷۱۴.۲ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به اسفندماه سال گذشته ۱.۹ درصد کاهش یافته است.

همچنین بدهی بخش دولتی در اولین ماه سال ۱۳۹۶ به ۲۲۵۲.۲ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به اسفندماه سال قبل ۲.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس آمار اعلام شده بدهی دولت به سیستم بانکی در این دوره زمانی به ۱۹۳۴.۴ هزار میلیارد ریال افزایش یافته که رشدی ۴.۱ درصدی نسبت به اسفندماه داشته است.

بدهی شرکت ها و موسسات دولتی در فروردین ماه سال جاری با کاهش ۶.۴ درصدی نسبت به اسفندماه رقم ۳۱۷.۸ هزار میلیارد ریالی را نشان می‌دهد.

افزایش ۴.۱ درصد بدهی دولت بخش دولتی به بانک مرکزی

براساس گزیده های آماری انتشار یافته از سوی بانک مرکزی، میزان دارایی های خارجی این بانک در فروردین ماه سال جاری به ۳۳۷۳.۷ هزار میلیارد ریال بالغ شده که در مقایسه با اسفندماه سال گذشته ۰.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

با این حال میزان اسکناس و مسکوک در اختیار بانک مرکزی نیز با ۲۱.۸ افزایش در دوره زمانی مشابه به ۶۱ هزار میلیارد ریال رسیده است. بدهی بخش دولتی به بانک مرکزی با رشد ۴.۱ درصدی نسبت به اسفندماه به ۵۹۹.۸ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

بدهی بانک ها به بانک مرکزی نیز در فروردین ماه سال جاری با ۱.۳ درصد افزایش نسبت به اسفند سال ۱۳۹۵ به رقمی معادل ۱۰۰۹.۹ هزار میلیارد ریال رسیده است.

افزایش ۰.۳ درصدی سپرده بانک ها و موسسات اعتباری نزد بانک مرکزی

با این حال سپرده بانک ها و موسسات اعتباری نزد بانک مرکزی در فروردین ماه سال جاری با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۳۱۷.۲ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

براساس آمار اعلام شده، سپرده بخش دولتی نزد بانک مرکزی با ۸.۹ درصد رشد به ۴۰۶.۹ هزار میلیارد ریال بالغ شده است.

گزیده های آماری انتشار یافته از سوی بانک مرکزی بیانگر آن است که دارایی‌های خارجی بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی در فروردین ماه سال ۱۳۹۶ با ۳.۷ درصد کاهش نسبت به اسفندماه سال قبل به ۲۳۴۰.۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.

با این حال میزان اسکناس و مسکوک بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی نیز در دوره زمانی مشابه با ۴۲.۴ درصد رشد، رقم ۱۳۰.۶ هزار میلیارد ریال را نشان می‌دهد.

بدهی بخش دولتی به بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی نیز در فروردین ماه سال جاری با ۱.۹ درصد افزایش نسبت به اسفندماه سال ۱۳۹۵ به ۱۶۵۲.۴ هزار میلیارد ریال رسیده است. بدهی بخش غیردولتی نیز به بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی نیز در این دوره با ۰.۵ درصد کاهش، عدد ۹۱۳۱.۳ هزار میلیارد ریال را نشان می دهد.

کاهش ۰.۱ درصدی دارایی‌های خارجی بانک‌های تجاری

در جداول انتشار یافته درباره خلاصه دارایی ها و بدهی های بانک های تجاری که از سوی بانک مرکزی انتشار یافته، میزان دارایی های خارجی بانک های تجاری در فروردین ماه سال جاری رقم ۳۵۲.۸ هزار میلیارد ریال را نشان می‌دهد. این رقم در مقایسه با اسفندماه سال گذشته ۰.۱ درصد افزایش یافته است.

همچنین میزان اسکناس و مسکوک در اختیار بانک های تجاری در دوره زمانی مشابه به ۵۵ هزار میلیارد ریال بالغ شده است که نسبت به اسفندماه سال ۱۳۹۵ افزایشی ۹۸.۶ درصدی نشان می دهد.

براساس آمار اعلام شده، همچنین میزان سپرده بانک های تجاری نزد بانک مرکزی در فروردین ماه سال ۱۳۹۶ با ۱.۲ درصد کاهش نسبت به اسفندماه سال ۱۳۹۵ قبل به ۲۵۴.۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

بدهی بخش دولتی به بانک های تجاری در دوره زمانی مشابه نیز با یک درصد افزایش رقم ۴۴۰.۵ هزار میلیارد ریال را نشان می‌دهد. با این حال میزان بدهی بخش غیردولتی به بانک های تجاری در دوره زمانی مشابه بدون تغییر بوده و ۱۴۰۴.۳ هزار میلیارد ریال بوده است.

جداول انتشار یافته درباره خلاصه دارایی ها و بدهی های بانک های تخصصی نیز حکایت از کاهش ۱۲.۷ درصدی دارایی های خارجی این بانک ها در فروردین ماه نسبت به اسفند سال گذشته است. میزان دارایی های خارجی این بانک ها ۵۵۰.۵ هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

میزان اسکناس و مسکوک در اختیار بانک های تخصصی برای دوره مشابه با ۰.۹ درصد افزایش به رقم ۱۱.۶ هزار میلیارد ریال رسیده است. همچنین سپرده بانک های تخصصی نزد بانک مرکزی با ۲.۷ درصد افزایش در فروردین ماه سال جاری نسبت به اسفندماه سال ۱۳۹۵ رقم ۸۷.۰ هزار میلیارد ریال را نشان می دهد.

بدهی بخش دولتی به بانک های تخصصی در دوره مشابه با ۴.۱ درصد افزایش، عددی معادل ۴۷۷.۳ هزار میلیارد ریال را نشان می‌دهد و این در حالی است که بدهی بخش غیردولتی به این بانک ها با منفی ۰.۴ درصدی به ۲۰۵۵.۰ هزار میلیارد ریال کاهش یافته است.

افزایش ۲۱.۹ درصدی اسکناس و مسکوک در اختیار بانک های غیردولتی

در بخش دیگری از جداول گزیده های آماری بانک مرکزی به خلاصه دارایی ها و بدهی های کل بانک های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی پرداخته شده است.

براین اساس میزان دارایی های خارجی بانک های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی در فروردین ماه سال جاری با ۰.۶ درصد کاهش نسبت به اسفندماه سال ۱۳۹۵ به ۱۴۳۷.۷ هزار میلیارد ریال رسیده است. همچنین میزان اسکناس و مسکوک در اختیار کل بانک های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی با ۲۱.۹ درصد افزایش در دوره زمانی مشابه به ۶۴ هزار میلیارد ریال بالغ شده است.

بدهی بخش دولتی به کل بانک های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی رشدی ۱.۱ درصدی داشته و رقم ۷۳۴.۶ هزار میلیاردی را نشان می‌دهد. با این حال بدهی بخش غیردولتی نیز به بانک های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی در دوره زمانی مشابه ۰.۷ درصد کاهش یافته و به عدد ۵۶۷۲.۰ هزار میلیارد ریالی رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز