خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی پست در گفت‌وگو با ایلنا:

منتفع بازار شفاف، مردم هستند/ با ایجاد سامانه جامع تجارت، حق مردم و دولت کمتر پایمال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۷۷۷

حسین مهری ضمن مثبت قلمداد کردن ایجاد سامانه جامع تجارت این سامانه را راهی برای کنترل قاچاق کالا و همچنین تخلف، در کنار احقاق بیشتر حق و حقوق دولت و مردم دانست.

مدیرعامل شرکت ملی پست در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، ضمن برشمردن مزایای استفاده از شبکه‌های الکترونیکی در بخش‌های دولتی گفت: باید از شیوه‌های نو مثل اینترنت و شبکه های الکترونیکی استفاده‌ موثرتری شود چرا که ضعف ارگان‌ها در این خصوص هزینه‌های بسیاری بر دولت تحمیل کرده است.

حسین مهری ادامه داد: در حقیقت اداره مملکت با روش فعلی امکان پذیر نیست و چاره‌ای جز فعالیت تیمی که به صورت شبکه‌ای و هماهنگ باشد وجود ندارد. تمام ارگان‎‌ها باید اطلاعات مورد نیاز را در اختیار همدیگر قرار دهند و بدین ترتیب هر سازمانی وظیفه خودش را به نحو مطلوب انجام می‌دهد.

معاون وزیر ارتباطات در خصوص محوریت ارتباط سامانه جامع تجارت با دیگر نهادها گفت: این امر بسیار مثبتی تلقی می‌شود که قرار است گمرک هم با سامانه جامع تجارت ارتباط پیدا کند و چه بهتر می‌شود که سایر دستگاه‌ها هم به این سامانه وصل شوند و یک سیستم یکپارچه در بحث کالا در کشور داشته باشیم.

وی افزود: امیدواریم ایجاد سامانه جامع تجارت نیز از طریق یکپارچه سازی فرآیندها، حجم موازی کاری‌های صورت گرفته در بحث تجارت را کاهش و سردرگمی مردم در این زمینه را از بین ببرد. در این صورت امکان قاچاق کالا و همچنین تخلف، کاهش پیدا کرده و حق و حقوق دولت و مردم کمتر پایمال می‌شود.

 وی در ارتباط با نقش‌ شرکت پست در خصوص اجرای تجارت الکترونیک اظهار کرد: در قانون اساسنامه شرکت ملی پست که سال گذشته توسط ریاست محترم جمهور ابلاغ شد و مجلس هم تصویب کرد، بندی وجود دارد که بحث نظارت در مرحله جمع‌آوری، توزیع، مدیریت وجوه بر عهده شرکت پست است که باید در این خصوص نیز هماهنگی‌های لازم با مسئولین وزارت صنعت، معدن تجارت به وجود آید.

 معاون وزیر ارتباطات در زمینه تلاش‌های شرکت پست در راستای ایجاد سامانه یکپارچه مدیریت املاک گفت: سامانه یکپارچه مدیریت املاک، 28 سازمانی که در حوزه مجوز املاک سر و کار دارند را به طریق الکترونیکی ساماندهی می‌کند. در حقیقت در این سامانه یک پوشه الکترونیکی شکل می‌گیرد و هر سازمان به واسطه چک لیست‌هایی که وجود دارد در خصوص یک مکان اظهار نظر می‌کند. این سامانه از جهت حذف مراجعات حضوری و حداقل رساندن احتمال رخ دادن فساد، امر بسیار مهمی تلقی می‌گردد.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با تاکید بر اینکه هر چقدر سازمان‌ها با یکدیگر هماهنگی بیشتری داشته باشند، شفافیت بیشتری در بازار به وجود آمده و در نهایت این مردم هستند که منتفع خواهند شد، گفت: جامعیت یک سامانه از اصلی‌ترین شاخصه‌های موفقیت آن است و متاسفانه دولت‌ها تا به حال در این خصوص به صورت جزیره‌ای عمل کردند و این امر باید اصلاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز