خبرگزاری کار ایران

ضرورت احداث گلخانه‌ها برای کاهش مصرف آب/ احداث۱۶ هزار و ۷۶۰ هکتار گلخانه جدید در برنامه ششم

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۲۶۰

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طی برنامه ششم توسعه ۱۶ هزار و ۷۶۰ هکتار گلخانه جدید در کشور احداث می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در چهاردهمین جلسه ستاد توسعه گلخانه‌های استان کرمانشاه که با حضور مدیرعامل بانک کشاورزی کشور، معاون وزیر اقتصاد و دارایی، مدیران سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی استان کرمانشاه و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در محل بانک کشاورزی برگزار شد گفت: طی برنامه ششم توسعه ۱۶ هزار و ۷۶۰ هکتار گلخانه در کشور احداث می‌شود.

مهندس طهماسبی افزود: یکی از سیاست‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی توسعه گلخانه هاست که در صرفه‌جویی مصرف آب در بخش کشاورزی بسیار موثر است.

وی گفت: احداث و گسترش گلخانه‌ها باعث ایجاد بهره‌وری بیشتر در تولید محصولات کشاورزی، کسب درآمد بیشتر برای بهره‌برداران و ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و جوانان می‌شود.

طهماسبی افزود: هر هکتار گلخانه برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند که بهترین راهکار برای رفع بیکاری در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه در سطح کشور داریم که کافی نبوده و باید به سرعت توسعه یابد.

وی اضافه کرد: توسعه گلخانه باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی و رونق تولید شده و می‌تواند صادرات را نیز رونق بخشد.

طهماسبی گفت: برنامه‌ریزی ما در افق برنامه ۱۰ ساله ۴۸ هزار و ۳۰۰ هکتار گلخانه تدوین شده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با تقدیر از مدیران و کار‌شناسان سازمان جهاد کشاورزی در راستای شناسایی و تشویق بنگاه‌های بزرگ اقتصادی جهت احداث گلخانه‌های بزرگ در این استان تاکید کرد و گفت: امیدوارم با اراده و نظر مثبتی که در بین مدیران استانداری، سازمان جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و امور آب وجود دارد؛ اقدامات بسیار شایسته‌ای در راستای تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات احداث گلخانه در استان کرمانشاه شاهد هستیم و به زودی کرمانشاه به یکی از استانهای پیشرو در احداث گلخانه و تولید محصولات گلخانه‌ای تبدیل می‌شود.

طهماسبی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه روشهای نوین آبیاری با یارانه ۸۵ درصدی در کشور در حال اجرا بوده افزود: توسعه روشهای نوین آبیاری یک برنامه ملی در راستای بهره‌وری مصرف آب است.

وی تصریح کرد: استفاده از آب سبز یکی دیگراز برنامه‌های ملی بوده که در استانهای آذربایجان، کردستان، کرمانشاه و ایلام در راستای استفاده از آب باران مورد توجه بوده تا در مناطقی که ۴۰۰ میلیم‌تر بارندگی دارند از آب باران برای کشت محصولات زراعی و باغبانی استفاده گردد.

وی اضافه کرد: طرح احداث باغ در اراضی شیبدار نیز در ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور توسط مجلس مصوب شده که در برنامه ششم توسعه در دستور کار بوده که این طرح باعث جلوگیری از جاری شدن سیلاب در طول سال، ایجاد سطح سبز برای جلوگیری از ریزگرد‌ها و ایجاد شغل و تولید می‌شود.

در این نشست، مدیرعامل بانک کشاورزی نیز گفت: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی بانک کشاورزی جزء بر‌ترین بانک‌ کشور بوده که در سال ۹۵ با راه‌اندازی ۷ هزار بنگاه تولیدی به مبلغ ۲هزار و ۶۵۰ میلیون تومان نقش برجسته‌ای را در اقتصاد کشور داشته و مورد تقدیر معاون اول رئیس جمهور قرار گرفته است.

شهیدزاده افزود: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای یکی از سیاست‌های مهم در اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است که اولویت اول بانک کشاورزی برای ارائه تسهیلات در دستور کارقرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرا و تحقق بیش از ۶۰ درصد برنامه توسعه گلخانه در سال ۹۵ خاطرنشان کرد: ۱۵۰۰ هکتار در سال گذشته برنامه‌ریزی شده که این روند ادامه دارد.

شهیدزاده تصریح کرد: توسعه گلخانه‌ها با ارائه تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و با نرخ بسیار پایین می‌باشد.

وی در پایان در خصوص بخشش جریمه بدهکاران زیر ۱۰۰ میلیون تومان طبق تبصره ۳۵ قانون بودجه سال ۹۵ و تبصره ۱۶ قانون بودجه در سال ۹۶ گفت: دولت ملزم کرده بدهکارانی را که تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون دارند با پرداخت اصل بدهی، جریمه دیرکرد ان‌ها را بخشیده و تاکنون ۱۷۰ هزار خانوار از این اقدام بهره‌مند شده‌اند و امسال نیز این روند ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز