خبرگزاری کار ایران

ارزش دلار آمریکا بار دیگر به کمترین رقم در ۱۳ ماه اخیر رسید

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۲۴۲

به دنبال روند کاهشی نرخ تورم آمریکا و اظهارات محتاطانه فدرال رزرو آمریکا مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره بانکی تا پایان سال جاری میلادی، ارزش دلار به کمترین رقم در بیش از یکسال اخیر رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، به دنبال اظهارنظر محتاطانه فدرال رزرو آمریکا بر روی چشم انداز نرخ تورم در ایالات متحده و تقریبا غیر محتمل بودن افزایش بیشتر نرخ بهره بانکی تا پایان سال جاری میلادی، ارزش دلار آمریکا در مقابل سایر ارزهای اصلی جهان سقوط کرد و به کمترین رقم در ۱۳ ماه اخیر رسید.

همچنین فدرال رزرو در بیانیه ای اعلام کرد، روند نزولی نرخ تورم در آمریکا، بیشتر از گذشته محسوس تر است و این مسئله می تواند افزایش نرخ بهره بانکی را برای سومین بار در سال جاری میلادی به تاخیر بیاندازد.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا در برابر شش سبد اصلی ارز جهان به ۹۳.۲۶ تنزل پیدا کرد و در مقایسه با بیشترین سیر افزایشی خود که در سوم ژانویه با رسیدن به ۱۰۳.۸۲ واحد، بیشترین رقم در ۱۴ سال اخیر را تجربه کرده بود، بیش از ۱۰ درصد روند کاهشی به خود گرفته است.  

هر یورو هم با ۲ دهم درصد افزایش در برابر دلار به ازای ۱.۱۷۵۵ دلار معامله شد؛ در حالی که پوند انگلیس به ۱.۳۱۴۶ دلار کاهش پیدا کرد.

همچنین، هر دلار آمریکا در برابر ین ژاپن با ۲ دهم درصد کاهش به ۱۱۰.۹۰ ین رسید؛ در حالی که هر دلار استرالیا هم با ۶ دهم درصد روند صعودی در مقابل دلار آمریکا به ۰.۸۰۵۴ دلار رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز