خبرگزاری کار ایران

ابتکار در مراسم رونمایی از موتور ۳ سیلندر خبر داد؛

اجرای استانداردهای جدید در مراکز معاینه فنی خودرو/ استاندارد یورو 5 از سال 98 اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۴۸۴

معصومه ابتکار گفت: امروز هیچ خودرویی که استاندارد یورو4 را نداشته باشد شماره‌گذاری نمی‌شود و از سال 98 نیز استاندارد یورو 5 اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مراسم رونمایی از موتور 3 سیلندر یورو6 رئیس سازمان محیط زیست ضمن قدردانی از وزیر صنعت به سبب حمایت‌های ایشان از محیط زیست اظهار داشت: آقای روحانی در ابتدای دولت یازدهم اعلام کرده‌اند که این دولت حامی محیط زیست است و برای ارتقاء کیفیت زندگی مردم باید تلاش شود.

معصومه ابتکار ادامه داد: خودرو برای ارتقاء کیفیت زندگی انسان تولید می‌شود. زندگی‌ای که به خاطر آلودگی هوا در حال تهدید است.  دولت یازدهم همواره بر کاهش آلودگی هوا در کشور تاکید داشته و خوشبختانه خودروسازها با حمایت وزیر صنعت از همان روزهای اول به سمت استاندارد یورو 4 گام برداشته است. هر چند این کار باید  از سال 86 آغاز می‌شد.

وی ادامه داد: امروز هیچ خودرویی که استاندارد یورو4 را نداشته باشد شماره‌گذاری نمی‌شود و از سال 98 نیز استاندارد یورو 5 اعمال خواهد شد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در کلانشهری مانند تهران روزانه 6 میلیون خودرو و موتور سیکلت تردد می‌کنند و اگر حداقل استانداردها را دارا نباشند سهم عمده‌ای در آلودگی هوا خواهند داشت.

ابتکار گفت: از امروز استانداردهای جدید معاینه فنی اجرا خواهد شد که این یکی از پروژه‌هایی است که برای ارتقا کیفیت هوا اجرا می‌شود. هوایی که هر فرد روزانه 16 کیلوگرم از آن را مصرف می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز