خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه فروشندگان ماشین آلات:

تجارت خارجی پیش از برجام به چین و هند محدود شده بود/ حمله به برجام درست نیست

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۸۳۵

توسطی گفت: در حوزه دارو مشکلات زیادی داشتیم یا در خرید ماشین‌آلات و حتی مواد غذایی به چند کشور خاص که مشخصاً چین و هند بودند محدود شده بودیم که آنها نیز از این موضوع سوءاستفاده کرده و کالای بی‌کیفیت عرضه می‌کردند.

رئیس اتحادیه فروشندگان ماشین‌آلات کشاورزی، صنعتی، ساختمانی و لوازم یدکی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص تاثیر برجام با گذشت دو سال از آن اظهار داشت: از لحاظ فضای عمومی جامعه، برجام تاثیرات خودش را داشته است از جمله دسترسی به بازارهای بین المللی و ارتباط با کشورهای دیگر همه نشان از تغییر ذهنیت غرب به ایران دارد.

علی توسطی ادامه  داد: حضور بیش از 200 هیات خارجی در کشور و ایجاد فضای تعامل و گفت‌وگو در نتیجه امضای توافقنامه هسته‌ای است.

وی تصریح کرد: به طور مثال ما در حوزه دارو مشکلات زیادی داشتیم یا در خرید ماشین‌آلات و حتی مواد غذایی به چند کشور خاص که مشخصاً چین و هند بودند محدود شده بودیم که آنها نیز از این موضوع سوءاستفاده کرده و کالای بی‌کیفیت عرضه می‌کردند.

توسطی ادامه داد: برجام این فضا را عوض کرد و امروز انتخاب‌های ما خیلی بیشتر شده است. البته هنوز با دوران قبل از تحریم فاصله داریم اما در مجموع می‌توان گفت ما از سقوط در تولید، اشتغال و خروج نخبه‌ها نجات پیدا کردیم. من حمله برخی در داخل کشور به برجام را درست نمی‌دانم.

وی تصریح کرد: فضای امروز کشور در عرصه بین‌المللی مرهون زحمات تیم اجرایی برجام و حمایت‌های رئیس جمهور و رهبر انقلاب است و امیدواریم این روند تا بازگشت به شرایط قبل ادامه پیدا کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان ماشین آلات کشاورزی، صنعتی، ساختمانی و لوازم یدکی کشاورزی در پایان تصریح کرد: هر چند با گذشت دو سال از اجرایی شدن توافق هسته‌ای هنوز در برخی حوزه ها به خصوص در صنایع مشکل داریم و آن گشایشی را انتظار داشتیم صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز