خبرگزاری کار ایران

سرمایه گذاری 1475میلیارد تومانی همراه اول در فاز 3 شبکه ملی اطلاعات

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۷۵۵

برنامه همراه اول در روز یکشنبه برای افتتاح پروژه‌های فاز 3 شبکه ملی اطلاعات با 11 خدمت جدید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، دراین مراسم شرکت همراه اول توانست قراردادی برای بومی سازی اینترنت نسل پنجم تلفن همراه 5G در ایران با دانشگاه شریف  منعقد کند.

همراه اول تا پیش از این توانسته بود قراردادی را برای استفاده، شناخت و پیاده‌سازی نسل پنجم تلفن همراه با شرکت فنلاندی نوکیا منعقد کند.

صدوقی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت:‌ همراه اول در حال حاضر دارای 25 میلیون مشترک دیتا است و توانسته رشد 20 برابری در مشترکین نسل چهار به دست بیاورد. همچنین همراه اول دارای ضریب نفوذ 83.6 درصدی در میان اپراتورهای تلفن همراه است.

صدوقی تاکید کرد:‌ همراه اول در دولت یازدهم 26 میلیون مشترک جدید و در سه ماهه اول سال 96 ، 2.1 میلیون مشترک جدید به دست آورده است.

وی در رابطه با طرح ترابردپذیری گفت: ما بر خلاف تمامی اپراتورهای اول در دنیا توانستیم علاوه بر اینکه خروجی نداشته باشیم میزان مشترک بالایی را به دلیل استفاده از فناوری‌های روز دنیا و توسعه این فناوری به صورت گسترده کسب کنیم. برآیند همراه اول در ترابردپذیری 24 هزار و 455 مشترک جدید از اپراتورهای رایتل و ایرانسل است. درهمین حال ایرانسل با منفی 19 هزار و 324 و رایتل با منفی 5131 در جایگاه‌های پایین‌تری در زمینه ترابردپذیری قرار دارند.

 

صدوقی افزود: ما بیش از 8 هزارمیلیارد تومان سرمایه‌گذاری در دولت یازدهم داشته‌ایم و امروز نیز 1475 میلیارد تومان برای فاز سوم شبکه ملی اطلاعات سرمایه‌گذاری انجام شده است. همچنین لازم به ذکر است 59 درصد از سهم سیم‌کارت‌های بازار ایران را در ا ختیار داریم و بزرگترین اپراتور تلفن همراه  در منطقه شناخته می‌شویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز