خبرگزاری کار ایران

خودکفایی ایران با کاهش 360 هزار هکتاری سطح زیر کشت در تولید گندم

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۵۶۴

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: کاهش سطح زیر کشت گندم آبی از 2 میلیون و 470 هزار هکتار به یک میلیون و 900 هزار هکتار برنامه ریزی و هدفگذاری شده است.

به گزارش ایلنا، عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در دومین همایش ملی گیاهان دارویی دیم ایران در ارومیه اظهار کرد: در سه سال گذشته موفق به کاهش 360 هزار هکتار از اراضی گندم آبی در کشور شدیم و با این وجود در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم.

کشاورز افزود: هیچ نگرانی برای تولید گندم کشور وجود ندارد و کشاورزی در بخش گندم بر اساس علم و تحقیق است و نیازی نیست کمبود آب را به کاهش تولید گندم ربط داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره مشکلات خاک ادامه داد: درصد کربن خاک ها در استان های مختلف از مشکلات ماست و غیر از استان های حاشیه جنگل های زاگرس بقیه کشور وضعیت خوبی ندارند.

وی اضافه کرد: بالا بودن ضایعات در همه محصولات از سایر چالش های ماست که نیازمند تدبیر است.

وی با بیان اینکه برخی معتقدند بی برنامگی در آمایش موضوع بحران آب را دامن خواهد زد، گفت: آب کشور نیازمند تغییرات اساسی است.

وی گفت: دیگر فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد و باید بتوان دریاچه ارومیه را در حداقل اکولوژیک احیا کرد و بعد از آن اقدام به کارهای دیگر کرد.

کشاورز بیان کرد: اتخاذ راهبرد بهره وری برای مدیریت کشاورزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و اجرای طرح‌های بهره وری در بخش کشاورزی، اثر بخش ترین اقدام ملی در مدیریت بحران آب در کشور است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: بخش کشاورزی کشور می تواند مشکل بحران آب کشور را حل کند و کل نسخه کشاورزی باید دگرگون شود.

کشاورز با تاکید بر کشت پاییزه و صرفه جویی در مصرف آب اظهار کرد: کشاورزی باید بتواند در فضای فصل پاییز تا اول تابستان کشت و برداشت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز