خبرگزاری کار ایران

واعظی در جمع خبرنگاران:

فاز سوم شبکه ملی اطلاعات تا آخر تیرماه راه اندازی می‌شود/ به استارت آپ‌ها توجه ویژه داریم

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۴۷۸

واعظی درباره آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات، اظهارداشت: جلسات به صورت منظم برگزارمی شود است و دوشنبه هفته جاری جلسه مفصلی با تعدادی از شرکت‌های مختلف و بخش‌هایی که درآنجا بازیگر اصلی هستند برگزارشد و فاز سوم تا آخر این ماه راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در ارتباط با دولت الکترونیک کارهای زیربنایی بسیاری خوبی صورت گرفته است و فاز سوم شبکه ملی اطلاعات را عرضه خواهیم کرد. 

وزیر ارتباطات و فناوری ادامه داد: عنایت ویژه به استارت آپ‌ها ونیروهای‌های جوان داریم که اکنون در بخش کسب و کار الکترونیک فعالیت خود را شروع کرده‌ا‌ند. 

او در پاسخ به اینکه چه بخشی از فعالیت‌ ونظارت‌ها بر شرکت‌های اینترنتی برعهده وزارت ارتباطات است، گفت: آن بخشی که‌ در اختیار وزارت ارتباطات قرار دارد این است که زیر ساخت‌های آن‌ها را فراهم کنیم تا بتوانند در بستر شبکه ملی اطلاعات و شبکه انتقال و پهن باند کشور به فعالیت بپردازند که کار بسیار هزینه‌بر و بزرگی است که این کار انجام شده است. 

واعظی بیان کرد: بخشی از مجوزهایی که به مسایل فنی برمی‌گردد این‌ها به عهده سازمان تنظیم مقررات است و آن دسته مسائلی که به کسب و کار مربوط است باید با وزیر صنعت و معدن تجارت هماهنگ شود و بخشی هم مربوط به شکل‌گیری آن برمی گردد که به وزرات کار و تعاون و وزارت اقتصاد مربوط می‌شود. 

 او با اشاره به جلسه ۴ساعته با مجلس، اظهار داشت: د راین جلسه وزیر دادگستری، معاونین وزیر صنعیت و معدن وزیر کار و معاون علمی فناوری رییس جمهو و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مسئله محتوا حضور داشتند که یک کمیته تشکیل دادیم و یک نماینده هم از وزارت ارتباطات در این کمیته حضور دارد تا کلیه ساماند‌هی‌ها و اموری که باید در وزارتخانه‌ها تصمیم گیری شود و در شورای عالی فضای مجازی تصمیم گیری شود مورد بررسی قرار دهند. 

واعظی با بیان اینکه شرکت‌های اینترنتی یک کسب و کار جدید است، گفت: ما مصوبات مجلس و قانون به اندازه کافی برای این موضوع نداریم و باید قانون مادر را به مجلس برده و آن را به تصویب برسانیم. 

وزیر ارتباطات بیان کرد: روز گذشته با فراکسیون اشتغال مجلس جلسه یک ساعته داشتیم که با نمایندگانی از فراکسیون‌های مختلف بحث کردیم و عده‌ای از بزرگان کسب و کارالکترونیک هم حضوریافتند و کمیته مشترکی را تشکیل دادیم که از دولت و مجلس و بخش خصوصی حضور دارند. 

او افزود: مهم‌ترین هدفی که در دولت دنبال می‌کنیم این است که اگر کسب و کار الکترونیکی در حال گسترش است، لطمه‌ای به کسب و کار سنتی نزند و آشتی و ارتباطی بین کسب و کار سنتی و الکترونیکی برقرار شود. 

 وزیر ارتباطات و فناوری در پاسخ به اینکه آیا برای حضور در کابینه دوازدهم با شما صحبتی شده است گفت: الان زود است و باید مقداری صبر کنیم. 

او درباره اینکه آیا در کابینه دوازدهم حضور دارید، بیان کرد: این مسئله در اختیار رییس جمهور است. 

 واعظی درباره آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات، اظهارداشت: جلسات به صورت منظم برگزار می‌شود است و دوشنبه هفته جاری جلسه مفصلی با تعدادی از شرکت‌های مختلف و بخش‌هایی که در آنجا بازیگر اصلی هستند برگزارشد و فاز سوم تا آخر این ماه راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز