خبرگزاری کار ایران

احداث نخستین شهرک تخصصی پوشاک با هدف تکمیل زنجیره ارزش پوشاک

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۴۳۳

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تشکیل تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان و احداث شهرک صنعتی پوشاک را مقدمه ای برای ترویج فرهنگ پوشاک اسلامی برشمرد و گفت: نخستین شهرک صنعتی پوشاک با هدف تامین نیاز داخلی و صادرات، ساخته می شود.

 به گزارش روابط عمومی ، علی یزدانی در مراسم امضای تفاهم نامه پنج جانبه همکاری های مشترک جهت تشکیل تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان و احداث شهرک صنعتی پوشاک کشور  اظهارداشت: یکی از مباحثی که در شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح است، پوشش اسلامی منطبق با فرهنگ جامع ایرانی است و در همین راستا توافق نامه پنج جانبه با همکاری هر سه بخش فعال اقتصادی کشور یعنی دولت، بخش خصوصی و بخش تعاونی به امضاء رسید.

وی افزود:  این توافق نامه در راستای تشکیل و توسعه شرکت های تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان در صنعت پوشاک، با هدف هم افزایی فعالان این صنعت، توسعه دانش فنی، تحقق اقتصاد مقاومتی در این حوزه که شامل گسترش و ترویج فرهنگ استفاده از پوشاک اسلامی ایرانی و تجاری سازی و توسعه مدیریت دانش برپایه تحقیق و توسعه شامل طراحی، تولید پوشاک و خدمات با ارزش افزوده منعقد شد.

معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت تصریح کرد: در روزهای پایانی دولت یازدهم و با رهنمودهای مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاستهای کلی اصل ۴۴ امروز در این مراسم مهمترین گام برای حفظ صنعت و توسعه آن برای تامین نیاز داخل و صادرات برداشته شد.

وی افزود:  دونکته اصلی در این مراسم مد نظر بوده است. نخست آنکه به نوعی شکل دهی آنچه که در قانون اساسی به آن اشاره شده در این تفاهم نامه مورد توجه قرار گرفت. نکته دوم آنکه در حوزه اقتصاد مقاومتی این اقدام خارج از شعار و تبلیغ با نگاهی جمعی اتفاق می افتد.

یزدانی ادامه داد: علاوه بر وزارت صنعت، وزارت تعاون، بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ، صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون و انجمن تخصصی مرتبط حضور دارند. بنابراین مجموعه ای جامع در این پروژه شکل گرفته است که امید واریم با احداث این شهرک ،  شاهد ایجاد رونق بیشتر در این بخش باشیم.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پوشاک اشتغالزاترین صنعت در کشور

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پوشاک را اشتغالزاترین صنعت در کشور دانست و گفت: هزینه سرانه ایجاد اشتغال در پوشاک مدرن 200 تا 300 میلیون ریال( 20 تا30 میلیون تومان) است ، در حالیکه این رقم در پوشاک سنتی سرانه کمتر است.

  سیدحمید کلانتری در این  مراسم با بیان اینکه در اجرای این طرح بخش های دولتی، خصوصی و تعاونی با یکدیگر همکاری می کنند، به کارکردهای متفاوت شهرک پوشاک اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه ها ، آموزش های مهارت صادرات همه در خدمت تعاونی ها و تعاونی ها در خدمت شرکای این طرح خواهند بود.

کلانتری ، تعاونی تامین نیاز پوشاک در قالب شهرک صنعتی غیردولتی را اتفاق جدیدی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: تولیدی موفق است که در جهت منافع ملی، اشتغالزا و هماهنگ با بهره وری ،رقابت پذیری و عدالت محور باشد.

وی با اشاره به اینکه صنعت پوشاک با شکل گیری تعاونی ها توسعه بازار و کاهش هزینه ها به دنبال دارد، در پایان تاکید کرد کار جمعی به نفع تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون: صدور ضمانت صادرات برای تامین مواد اولیه

 مهدی حسین نژاد  مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون نیز دراین مراسم گفت: کارهای اصلی که می توانیم در این پروژه انجام دهیم، صدور ضمانت صادرات برای تامین مواد اولیه است.

وی افزود: همچنین صندوق می تواند وثیقه مورد نیاز برای شرکت های یاد شده را تامین کند. صندوق ارتباط تنگاتنگی با بانکهای کشور دارد و در این زمینه کمک بزرگی به اجرای پروژه است.

  در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار امسال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»  تفاهم نامه پنج جانبه همکاری های مشترک برای تشکیل تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان و ساخت شهرک صنعتی پوشاک کشور امضا شد.

رئیس انجمن صنعت پوشاک کشور : همراهی بسیار خوب دولت در احیای   صنعت کهن پوشاک

همچنین در این مراسم سومبات هاکوپیان  رئیس انجمن صنعت پوشاک کشور افزود: برای نخستین بار در تاریخ پس از انقلاب اسلامی و با انجام این توافق نامه پنج جانبه به صنعت پوشاک کشور توجه جدی شده است و شاهد همراهی بسیار خوب دولت در احیای این صنعت کهن هستیم.

به گفته وی، گام بلندی که امروز برداشته شده است دو صنعت دیگر وابسته به پوشاک یعنی نساجی و صنعت مد را به حرکت در خواهد آورد.

رئیس انجمن صنعت پوشاک کشور تصریح کرد: در صورت محقق شدن این پروژه، با عنایت به حضور هنرمندان بسیار در این عرصه و برخورداری از تجارب فراوان که حتی در سخت ترین شرایط در سال های گذشته نیز صادرات داشته ایم، شاهد شکوفایی صنعت پوشاک خواهیم بود.

در ادامه این  نشست محمد حسین  مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک  نیز با اشاره به حمایت از واحدهای صنعتی که در بخش پوشاک فعالیت می‌کنند، اظهارداشت: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی تامین منابع مالی  وتهیه ضمانت نامه های مورد نیاز در این خصوص هست.لذا این صندوق با اتخاذ تدابیر مناسب  سیاست های حمایتی در جهت  صدور ضمانت نامه برای طرح های توسعه ای ، ایجادی ، سرمایه در گردش وهمچنین تامین مواد اولیه را درد ستور کار قراداده است.

وی افزود:  این صندوق  با حمایت از  واحدهای صنعتی که با مشکل وثیقه روبه رو هستند ، سعی در ایجاد رونق در فضای کسب وکار بیش از گذشته وبهبود وضعیت تولید دارد.

 گفتنی است ، این توافق نامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون و انجمن صنعت پوشاک کشور منعقد شد.

امضای این توافق نامه در راستای تشکیل و توسعه شرکت های تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان در صنعت پوشاک، با هدف هم افزایی فعالان این صنعت، توسعه دانش فنی، تحقق اقتصاد مقاومتی در این حوزه (شامل گسترش و ترویج فرهنگ استفاده از پوشاک اسلامی ایرانی) و تجاری سازی و توسعه مدیریت دانش برپایه تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید پوشاک و خدمات) با ارزش افزوده فراوان در چارچوب سیاست های اصل 44 قانون اساسی و سیاست های حمایتی بخش تعاون انجام شده است.

همکاری و هم افزایی در تشکیل تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان صنعت پوشاک کشور و ساخت و راه اندازی شهرک صنعتی پوشاک کشور در منطقه فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) از دیگر موضوع های این توافق نامه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز