خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن سنگ ایران بیان کرد:

سرمایه‌گذاران خارجی حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران نیستند/ تعطیلی نیمی از کارخانجات سنگ‌های تزئینی در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۱۶۸

رئیس انجمن سنگ گفت: با این وضعیت برای مردم به صرفه است که پول خود را در بانک بگذارند و سود آن را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز در نشست خبری هیئت مدیره انجمن سنگ ایران مسائل مربوط به نمایشگاه سنگ‌های تزئینی و ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته و همچنین آخرین تحولات این صنعت مطرح شد.

ابوالقاسم شفیعی رئیس این انجمن با اشاره به وضعیت نابسامان فعالان این حوزه گفت: در حال حاضر حدود 6 هزار و 600 واحد تولیدی در بخش سنگ‌های تزئینی فعالیت می‌کنند که این آمار اسمی بوده و فقط 4 هزار واحد تولیدی به فعالیت می‌پردازند.

وی ادامه داد: رکود حاکم بر بازار و افزایش مشکلات برای تولیدکنندگان باعث شد که سال گذشته نزدیک به 700 واحد تولیدی سنگ‌های تزئینی تعطیل شود که مهم‌ترین علت آن قیمت تمام شده بالا نسبت به سایر کشورها است.

وی ادامه داد: امروز ترکیه به مراتب سنگ‌های ارزان‌تری را نسبت به ما تولید می کند. همین موضوع باعث شده که بازارهای صادراتی خود را از دست بدهیم.

وی ادامه داد: رکود سبب شده کارخانجات سنگ‌های تزئینی با کمتر از 50 درصد ظرفیت خود فعالیت کنند. این در حالی است که ما برای توسعه این صنعت با سرمایه‌گذاران خارجی تعاملاتی را داشته‌ایم اما متاسفانه آنها به بازار ایران اعتمادی ندارند و مهم‌ترین دلیل آن را عدم ثبات در قوانین می‌دانند.

شفیعی تصریح کرد: انجمن با هزینه خود 14 انجمن سنگ چین را به ایران آورد و برای تمام آنها بازدید گذاشت اما در آخر آنها اعلام کردند که با این وضعیت اقتصادی حاضر به سرمایه‌گذاری نیستند.

وی با اشاره به عدم امنیت سرمایه‌گذاری در کشور گفت: برای همکاری با سرمایه‌گذاری خارجی مجبور شدیم به دوبی سفر کنیم زیرا آن سرمایه‌گذار به دلیل آنکه با آمریکا رابطه اقتصادی داشت حاضر نبود که در پاسپورتش مهر ورود به ایران بخورد زیرا در آن صورت دیگر امکان سفر به آمریکا را نداشت.

رئیس انجمن سنگ ایران در خصوص بالا بودن بهره‌های بانکی گفت: با این وضعیت برای مردم به صرفه است که پول خود را در بانک بگذارند و سود آن را دریافت کنند.  ما از دولت خواستیم که از محل صندوق ذخیره ارزی یک میلیارد دلار به ما وام بدهد اما متاسفانه تا به امروزاجرایی نشده است.

رئیس انجمن سنگ ایران در ادامه با اشاره به نهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزئینی معدن، ماشین آلات و تجهیزات وابسته که در نوزدهم تا بیست و نهم تیرماه امسال برگزار می‌شود گفت: افزایش حجم مبادلات خارجی، توسعه همکاری های اقتصادی درونی و بیرونی صنف در صنعت سنگ، ایجاد رقابت سالم داخلی و بین‌المللی، انتقال تکنولوژی و گسترش خدمات نرم‌افزاری، فنی و مهندسی سنگ در داخل و تلاش برای صادرات آن از اهداف این نمایشگاه به شمار می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز