خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت خبر داد:

عدم حضور رئیس جمهور در برنامه روز صنعت به دلیل کسالت / ایجاد 450 هزار شغل در سال جاری در بخش صنعت و معدن

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۵۴۶

نعمت‌زاده با بیان اینکه در چهار سال اخیر یک میلیون شغل جدید در بخش صنعت، معدن، تجارت و اصناف ایجاد شده گفت: امسال نیز انتظار داریم 450 هزار فرصت شغلی به وجود آید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز در مراسم روز ملی صنعت و معدن، وزیر صنعت اظهار داشت: به دلیل تراکم برنامه‌های رئیس جمهور قرار شد این مراسم یک هفته دیرتر برگزار شود و منتظر بودیم تا عصر امروز این مراسم برگزار شود که مصادف شد با جلسه شورای امنیت ملی از طرف دیگر با توجه به کسالتی که برای رئیس جمهور پیش آمده بود و پزشک هر گونه سخنرانی را برای ایشان ممنوع کرده بود، قرار شد که امروز در این مراسم آقای جهانگیری شرکت کند.

نعمت‌زاده در این برنامه با اشاره به ویرایش دوم برنامه راهبردی صنعت گفت: این برنامه خرداد ماه به کارشناسان ارائه شده و امروز نیز به برخی از مدیران و کارشناسان اقتصادی به صورت محدود ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش درآمد سرانه کشور از 5800 دلار به 10 هزار دلار مطابق این برنامه گفت: ارزش افزوده سرانه صنعت از 520 دلار فعلی باید به هزار دلار برسد که برای دستیابی به این اهداف نیازمند تقویت و آموزش نیروی انسانی هستیم. همچنین توجه به نوآوری ، تحقیق و توسعه ، بازاریابی داخلی و خارجی و سرمایه‌گذاری با هدف صادرات از اهمیت بالایی برخوردار است.

نعمت‌زاده ادامه داد: طی سال‌های 94 و 95 شاهد پیشی گرفتن صادرات کالا بر واردات بودیم. هر چند طی سه ماه امسال کمی اختلاف داریم اما امیدواریم تا پایان سال جبران شود.

وزیر صنعت با بیان اینکه در چهار سال اخیر یک میلیون شغل جدید در بخش صنعت، معدن، تجارت و اصناف ایجاد شده گفت: امسال نیز انتظار داریم 450 هزار فرصت شغلی به وجود آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز