خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع در گفت‌وگو با ایلنا:

تفکیک وزارت صنعت از بازرگانی قطعا در صحن مجلس رای می‌آورد/ موافقت نمایندگان بیشتر به دلایل سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۱۹۵

فریدون احمدی گفت: به نظر می‌رسد موافقت مجلس با این لایحه بیشتر سیاسی باشد تا کارشناسی. به هر حال اکثریت مجلس همراه دولت است و به این لایحه رای خواهد داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص تفکیک وزارت صنعت و بازرگانی اظهار داشت: با توجه به فضایی که در مجلس وجود دارد اگر این لایحه به صحن بیاید به طور حتم رای خواهد آورد.

 فریدون احمدی ادامه داد: در زمان ارائه لایحه ادغام این وزارتخانه من قائم مقام وزیر و موافق آن بودم زیرا عملا وزارت بازرگانی تبدیل به وزارتخانه سیب زمینی و پیاز شده بود و هر کس می خواست از تولید کننده حمایت کند از وزارت بازرگانی انتقاد می کرد.

 نماینده مردم زنجان در مجلس دهم تصریح کرد: هر چقدر ما وزارتخانه ایجاد کنیم کارمندان دولت را افزایش می‌دهیم و بوروکراسی اداری را طولانی‌تر کرده‌ایم. الان هم با تشکیل وزارت بازرگانی، علاوه بر وزیر جدید معاونین و مدیران کل جدید نیز باید معرفی شود. از طرفی این افراد باید آموزش های لازم را نیز ببینند که تمام اینها برای دولت هزینه بر است.

 وی ادامه داد: در دنیا به ازای هر 800 نفر 2 کارمند اداری وجود دارد اما در ایران به ازای هر 80 نفر 2 کارمند مشغول به کار هستند. این یعنی کمک به ایجاد فساد اداری. از طرف دیگر در کشور اگر امروز کسی بخواهد یک واحد تولیدی احداث کند 18 ماه زمان می برد تا بتواند از دستگاه های مختلف از وزارت صنعت گرفته تا محیط زیست مجوز های لازم را بگیرد آن وقت ما با این شرایط داریم یک وزارتخانه جدید ایجاد می کنیم.

احمدی گفت: به نظر می‌رسد موافقت مجلس با این لایحه بیشتر سیاسی باشد تا کارشناسی. به هر حال اکثریت مجلس همراه دولت است و به این لایحه رای خواهد داد.

 نماینده مردم زنجان با اشاره به انتزاع و ادغام های مختلف گفت: احمدی‌نژاد در یک کار غیر کارشناسی سازمان مدیریت و برنامه ریزی را منحل کرد بعد روحانی ‌آن را احیا و بعد از دو سال آن را منفک کرد. وزارتخانه صنعت و تجارت هم به همین منوال است. به هر حال باید مشخص شود که این ادغام ها غلط بوده یا انتزاع ها غلط بوده؟ نباید مردم بابت این کارهای یک شبه هزینه دهند.

 وی در پایان گفت: ما بعد از 40 سال فهمیدیم که سیستم خودمان جواب نمی دهد و باید مطابق سیستم و مدیریت روز جهان جلو برویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز