خبرگزاری کار ایران

آشتی صنعت بازی سازی ایران با خارجی‌ها / توضیح پیرامون حواشی ایجاد شده برای مهمانان خارجی

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۱۵۵

نشست خبری رویداد TGC با حضور حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد بازی‌های رایانه، مهرداد آشتیانی دبیر رویداد TGC و پیر کارد، مدیر عامل گیم کانکشن فرانسه با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرداد آشتیانی، دبیر رویداد TGC گفت: هدف این رویداد تعامل با شرکت‌های خارجی و سرمایه گذاری بوده است. ما در این بیش از 120 و بیش از 60 سخنران، 40 سخنران خارجی و 20 سخنران داخلی داریم و ما روزانه 3 کلاس تخصصی و 3 پنل تخصصی در رابطه با حوزه تخصصی بازی داریم. همچنین ما بیش از 2300 شرکت کننده در این رویداد داریم در حالیکه هدف ما حدود 1300 شرکت کننده بود و این استقبال نشان از موفقیت دارد.

آشتیانی ادامه داد: تبادل خدمات بین شرکت‌های ایرانی و خارجی و انتقال تجربه یکی دیگر از اهداف این رویداد بوده است تا صنعت بازی ایران پویا‌تر از گذشته عمل کند و با دنیا رابطه بر قرار بکند.  

حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای: سال گذشته در تیر ماه ما تصمیم گرفتیم تا رویداد TGC را برگزار کنیم، ما حدود 200 بازی ساز و 100 شرکت بازی سازی داریم اما آنها بسیار محدود هستند و نمی‌تواند با شرکت‌های خارجی تعاملی داشته باشند. رویداد TGC به منظور آشتی صنعت بازی سازی ایران با خارجی‌ها است . بدین منظور می‌توانند با شرکت‌های خارجی مذاکره کنند و محصولاتی بین المللی را برای وارد کردن این دسته از محصولات در بازار های خارجی کند.

مدیر عامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در پاسخ به حواشی ایجاد شده توسط یکی از خبرگزاری ها و سنگ اندازی‌ها گفت: بعضی‌ها با ایجاد یک سری حواشی به دنبال دور کردن حواشی از بحث اصلی هستند. فردا آنها می‌توانند ببینید که هیئت ژولی که خارجی هستند کدام بازی‌هایی که بر اساس ایده‌های ایرانی اسلامی است را انتخاب کرده‌اند آن هم توسط هیئتی که هیچ کدامشان ایرانی نیستند.

کریمی قدوسی افزود: شرکت گیم کانکشن از فرانسه با انتخاب صنعت بازی ایران باعث اعتماد سازی در صنعت بازی ایران شده است چرا که بسیاری از سرمایه گذاری در ایران و انتخاب ایران ترس داشتند و این شرکت باعث شد که بسیاری از شرکت‌های معتبر خارجی با اشتیاق در این رویداد حاضر شوند.

پیر کارد، مدیر عامل شرکت گیم کانکشن فرانسه گفت: من بسیار خوشحالم که از سوی تیم گیم کانکشن در ایران حضور دارم و این موفقیت بزرگ را نظاره‌گر هستم. من تبریک می‌گویم که با این استقبال در رویدادی بزرگ برای اولین بار در خاورمیانه روبرو هستیم که تا قبل از این برگزار نشده بود. در این رویداد سخرانان از جمله افراد فنی، هنرمندان، طراحان، توسعه دهندگان و ... از سراسر کشورهای خارجی حضور دارند.

کارد افزود: ایران دارای بازار بازار بزرگی از بازی است اما توسعه دهندگان صنعت بازی ایران با دنیا رابطه و تعامل ندارند و ما قصد داریم این رابطه را با افراد متخصصی از همه جای دنیا  اروپا، آسیا و آمریکا که در این رویداد حضور دارند ایجاد کنیم. در واقع ما قصد داریم انرژی خود را برای بهبود شرایط صرف کنیم و از این کار در ایران لذت ببریم.

مدیر عامل شرکت گیم کانکشن فرانسه افزود: کیفیت بازی‌هایی که در اینجا حضور دارند بسیار بالاست و استانداردهای بازی‌های بین المللی را دارد و می‌توانند در خارج از ایران حضور داشته باشند. یکی از مهمترین موضوعات حاضر، جنبه فرهنگی آنهاست و این موضوع کاملا مشهود است که در 10 سال اخیر به دلیل تحریم‌های بین المللی از دنیا جدا شده است، اما این امید وجود دارد که تعاملی بزرگ بین ایران و بین الملل ایجاد شود.

در ادامه کریمی قدوسی در رابطه با حواشی ایجاد شده برای مهمانان آمریکایی حاضر در رویداد گفت: ما نمی‌دانیم که این تیتر از کجا آمده است، ما 6 مهمان آمریکایی داریم که همه آنها سخنران هستند و هیچ کدام بازرگان نیستند. این دوستان از آمریکا به عنوان بدنه صنعت بازی آمریکا آمده‌اند تا تجربه بازی خود را به ایرانیان و حضار در  رویدادTGC  منتقل کنند.  ما این مسئله را کاملا طبیعی می‌دانیم چرا که این رویداد برای اولین بار رخ داده است، و در آینده حتما می‌پرسند چرا این اتفاق مثبت سریعتر رخ نداده است.

کریمی قدوسی در رابطه با آینده این رویداد و همکاری با گیم کانکشن گفت: ما قصد داریم همکاری خود را برای سال‌های بعد با شرکت گیم کانکشن فرانسه همچنان ادامه دهیم و ما سال آینده هفته بازی‌های رایانه‌ای تهران را خواهیم داشت که در آن فستیوال گیم، رویداد مردمی و ... را خواهیم داشت.همچنین در این رویداد می‌بینیم که بازار خاورمیانه بسیار تواناست و به نظرم امروز امیدی بسیار زیاد ایجاد شده است.

کریمی قدوسی خاطر نشان کرد: همایش ما یک ویژگی خاص دارد چرا که این افراد  خودشان با میل خودشان و هزینه خودشان در این رویداد حاضر شده‌اند و باید خودشان به سوی هدف بروند. ما تنها توانسته  زیر ساخت و بستر را ایجاد کنیم و ادامه این روند باید از سوی بخش خصوصی دنبال شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز