خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل توانیر؛

بدترین سناریوی پیش بینی شده وزارت نیرو به وقوع پیوست / ثبت رکورد هشدار دهنده 55 هزار مگاواتی مصرف برق

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۰۴۳

مدیرعامل توانیر گفت: پیک مصرف برق کشور امروز یک رکورد بی‌سابقه را در تاریخ صنعت برق شکست و به رقم هشداردهنده 55 هزارمگاوات رسید.

به گزارش ایلنا، «آرش کردی» مدیرعامل شرکت توانیر در مورد پیک مصرف برق امروز (چهارشنبه) اظهار داشت: با توجه به گرم شدن هوای کشور در روز جاری پیک مصرف برق به طرز بی‌سابقه‌ای بالا رفت و به حدود 55 هزار مگاوات رسید.

وی افزود: ثبت این رکورد برای صنعت برق کشور در طول تاریخ این صنعت بی سابقه بوده و تداوم آن در روزهای آتی می‌تواند برای این صنعت مشکل زا باشد.

وی تأکید کرد: متاسفانه با وقوع این پیک برق، بدترین سناریوی پیش‌بینی شده برای وزارت نیرو به‌وقوع پیوسته و انتظار می‌رود در صورت گرم‌تر شدن هوا این روند نیز تداوم یابد.

وی تصریح کرد: شرایط کنونی برای صنعت، یک شرایط ریسک‌پذیر است و امیدواریم مردم عزیز با همکاری خود با این صنعت مانع از افزایش بیشتر پیک و ایجاد محدودیت‌های اجباری از سوی وزارت نیرو برای خاموشی شوند.

وی ادامه داد: تداوم این وضعیت باعث خواهد شد تا در این ایام مناطق گرمسیری کشور با مشکلات عدیده ای مواجه شوند و از مردم می‌خواهیم برای رفاه حال هموطنان عزیز این مناطق، میزان مصرف برق خود را به‌ویژه در ساعات اوج 12 تا 16 بعد از ظهر و 21 تا 23 شب پایین بیاورند.

وی گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد در روزهای آتی تابستان دمای هوا به طور متوسط حدود 1.5 درجه در کشور بالا خواهد رفت و ما می‌بایست خود را برای این شرایط آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه عمده مصرف برق در روزهای اخیر مربوط به بخش‌های غیرمولد بوده است، گفت: با تعدادی زیادی از صنایع سنگین جهت کاهش فعالیت خود در زمان پرباری هماهنگ شده، اما چیزی که مشاهده می‌شود این است که عمده مصرف مربوط به بخش خانگی و عمومی است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در این روزها بخش‌های تجاری، خانگی و ادارات دولتی با صنعت برق نهایت همکاری را داشته و با توجه به توصیه‌های توانیر در مدیریت مصرف برق، بویژه در این روزهای حساس، یاریگر ما باشند.

وی در پایان به مردم اطمینان خاطر داد: پرسنل صنعت برق لحظه به لحظه و به صورت شبانه روز در حال آماده باش و رصد شبکه برق کشور هستند با اینحال مدیریت درست و به موقع شبکه و کمک به پایداری آن بدون همکاری مردم عزیز در سراسر کشور مقدور نخواهد بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز