خبرگزاری کار ایران

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس:

قرارداد نفتی با توتال، شکست سیاست ترامپ برای منزوی کردن ایران است

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۸۸۳

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امضای قرار داد نفتی با توتال فرانسه نشانه‌ای از شکست سیاست‌های دولت ترامپ برای منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایلنا، طیبه سیاوشی شاه عنایتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۳ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم که دیروز به وقوع پیوست امضای قرارداد نفتی ۵ میلیارد دلاری با شرکت توتال فرانسه است که نه تنها موفقیت و تدبیر دولت را در پی داشت و پیروزی مقاومت مردم ایران در مقابل تحریم‌ها را نشان داد، بلکه نشانه‌ای از شکست سیاست‌های دولت ترامپ برای منزوی کردن ایران است.

وی افزود: این قرارداد نفتی، بدون تردید زمینه اشتغال بیشتری را در جامعه فراهم خواهد کرد و امید است که با تسهیل سرمایه گذاری در کشور به حل معضل بیکاری توجه ویژه شود.

سیاوشی شاه عنایتی، تصریح کرد: از دستاوردهای انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ ارتقا منافع ملی نظام جمهوری اسلامی ایران و تجلی وحدت است که از این سرمایه باید در جهت توسعه و خدمت به مردم نهایت استفاده را کرد و به نقد منصفانه بها داد، اما توجه کرد که تخریب در فرهنگ ملی و آموزه‌های دینی ما جایی ندارد و مطرود است به ویژه که تخریب شخصیتی باشد که مظهر اقتدار ملی کشور به شمار می‌رود.

به گزارش شانا، قرارداد طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی امروز میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‎پی‎سی) و پتروپارس امضا شد.

این نخستین قرارداد بزرگ نفتى پس از لغو تحریم‌هاست و نخستین قرارداد نهایى است که براساس الگوى جدید قراردادهاى نفتى امضا شد.

توتال در کنار شرکت‌های سی ان پی سی چین و پتروپارس ایران قرار است در این پروژه چهار میلیارد و ۸۷۹ میلیون دلار سرمایه گذاری کند، سهم هر یک از این شرکت‌ها به ترتیب ۵۰,۱، ۳۰ و ۱۹.۹ درصد است.

مذاکره با شرکت توتال به منظور تهیه رئوس (HOA) برای توسعه و بهره برداری فاز ۱۱ پارس جنوبی در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی ایران از اوایل اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ آغاز و رئوس توافق ۱۸ آبان ماه (HOA) ۱۳۹۵امضا شد.

پس از امضای HOA، مذاکرات مربوط به متن قرارداد و ۱۴ پیوست آن و نیز جزئیات طرح توسعه میان طرفین انجام و متن تنظیم شده قرارداد و پیوست‌ها امروز امضا شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز